2.5

Bakom stängda dörrar

På akuten på Gramercy Hospital dör en man efter att ha uppvisat märkliga och skrämmande symptom. Läkaren Guy Luthan försöker ta reda på vad som orsakat dödsfallet, men motarbetas. Snart börjar han ana att någon bedriver medicinska experiment med mänskliga försökskaniner.

Originaltitel Extreme Measures
Regissör Michael Apted
Manus Tony Gilroy
Genre Kriminalare, Mysterium, Drama, 90-tal, Thriller
Skådespelare Hugh Grant, Gene Hackman, David Morse, Sarah Jessica Parker, Bill Nunn, Paul Guilfoyle, J K Simmons, John Toles-Bey, Debra Monk, Shaun Austin-Olsen, André De Shields, Peter Appel, Diana Zimmer, Gerry Becker, Nancy Beatty

supermancover
2018-03-14
Väldigt tafflig. Styltig och väldigt "nämen, nu händer detta, det kunde ni väl ALDRIG förstått innan??????" hela tiden. Väldigt förutsägbar.
2017-10-28
dudson
2017-03-04
Trist historia i dystra miljöer där Grant springer runt sur och förvirrad. Diskbänks realism när det kommer till film. Check" 1+
2015-09-01
Standardthriller på många sätt, men med en bra skara kompetenta skådisar i rollistan. Lagom förutsägbart, lite småspännande och rätt lagom en vardagskväll.
ryderup
2014-12-26
Som 90-tals thriller var och såg ut.
2014-11-10
Jag var lite tveksam till denna film för Hugh Grant spelar inte här sin vanliga romantiska typ. Filmen börjar dock riktigt bra och spänningen finns där men så börjar allt lösa sig lite väl snabbt. När man sedan inser att det är cirka halva filmen kvar och allt som sker därefter är självklart så är det varken spännande eller intressant längre.
Tatty
2014-07-16
Seg film tycker jag men ändå okej och liiite spännande men annars inte.
precineadd
2014-03-06
inte alls pjåkig
HansMoleman
2014-01-11
En väldigt medelmåttig film.
Xenox
2012-07-19
Rätt spännande thriller. Kul att se Hugh Grant i något annat än romantiska komedier.