1.9

Ballistic

Agent Ecks är en före detta FBI agent som blir indragen i en tvist då det visar sig att hans fru som antagits död inte är det. Före detta agent Sever är ute efter hämnd på sin forne chef Gant som dödade hennes barn. Gant är också den som kontrollerar Ecks fru, och har använt hennes barn för att smuggla ett nytt biokemiskt vapen från Tyskland till Kanada. Kanske borde Sever och Ecks samarbeta, istället för att kämpa emot varandra när de stöter ihop gång på gång?

Originaltitel Ballistic: Ecks vs. Sever
Regissör Wych Kaosayananda
Manus Alan B McElroy
Genre Action, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Antonio Banderas, Lucy Liu, Ray Park, Talisa Soto, Gregg Henry, Miguel Sandoval, Terry Chen

2017-10-31
bland det sämsta jag sett
Murvel48
2017-10-26
Man tror inte det är sant att någon kan hitta på en sån usel story. En makalöst dålig film, som inte på något sätt räddas av all överdriven action.
stgurgel
2016-09-16
Dussinaction som lyckas vara så mycket mindre än så. Lucy har några ok actionscener mwn Antponio går mest runt som en ledsen hund
jingoo
2015-07-07
När jag har nu har vuxit upp till mogen ålder så har jag insett att Antonio Banderas är en riktig skräpskådis, så han passar ju perfekt i den här filmen. Lucy Liu förtjänar dock bättre. I den här filmen är hon en fullkomlig gigant jämfört med sina kollegor och actionscenen vid stationen är faktiskt underhållande. Den här filmen säckar ihop ordentligt i den sista akten med en final full av ogenomtänkt action och onödiga explosioner.
2014-10-25
Detta är så uselt att jag inte kan beskriva det. Jag önskar bara att ingen annan får för sig att varken hyra den, köpa den, eller ens låna den av någon helt gratis. Något dör inom alla som ser den.
conbe755
2014-08-15
Inget mästerverk direkt... mycket skjuta-slåss-explodera och sen...inte så mycket mer.
Valross
2013-12-29
Jag såg om den idag. Upptäckte att jag hade sett den tidigare här på FT. Uppenbarligen så intetsägande att man inte minns att man sett den förr.

2013-05-12
Lågvattenmärke i karriären för både Lucy Liu och Antonio Banderas. Ganska dålig.
Lunatisk
2013-02-17
Trodde inte det var fysiskt möjligt för två så eminenta skådespelare att vara med i en så värdelös film. Tips: se den utan ljud, räcker att titta på Banderas, man missar ingenting om man inte hör honom.
Robkiller
2011-06-20
jaha... skjuta, skjuta, skjuta... hmm.... skjuta, skjuta, skjuta... hmm... slåss, slåss, slåss... slut. Lite mer handling än det finns det, men det är knappt märkbart. Regissören älskar slow-motion och kass musik, ingen bra kombination. Dialogen är för det mesta fruktansvärd och skådespelarna verkar inte bry sig märkbart i att göra den bättre. Timing på en hel del saker känns fel ibland, rutor som krossas innan de har blivit träffade eller sparkar som ger effekt innan de träffar. Förutom det känns slagsmålsscenerna rätt ok och filmen fungerar som hjärndött slötittande. Borde väl egentligen ge den en 1a... men har sett så mycket skit som är sämre så den får väl duga.