2.2

Balls of Fury

Då den tidigare professionella bordtennisstjärnan Randy Daytona rekryteras av FBI-agenten Rodriquez till ett uppdrag i den oreglerade och fullständigt vanvettiga underground-världen av extrem bordtennis, är han fast besluten att sätta sin fars mördare, ärkefienden Feng, i fängelse. Men kan Randy hålla ögonen på bollen när farorna lurar överallt?

Originaltitel Balls of Fury
Regissör Robert Ben Garant
Manus Robert Ben Garant, Thomas Lennon
Genre 2000-tal, Action, Komedi, Kriminalare
Skådespelare Dan Fogler, Christopher Walken, George Lopez, Maggie Q, James Hong, Terry Crews, Robert Patrick, Diedrich Bader, Aisha Tyler, Thomas Lennon, Cary-Hiroyuki Tagawa, Jason Scott Lee, David Koechner, Toby Huss, Brett DelBuono, Patton Oswalt, Kerri Kenney

karlmats
2016-09-05
Ja då har man väl gått cirkeln runt. Komedier är ju svåra att se om och om igen då effekten avtar med tiden så det är svårbedömt så här efter femte nånting titten. Dock är det ju mer och mer klart att det här är en ganska kass film egentligen. Den lever ganska mycket på billiga skämt som är ganska ojämna och ganska mycket stereotypiserande vilket fortfarande är rätt kul. Topparna är fortfarande guld värda och Christopher Walkens medverkan gör det här till en oförglömlig upplevelse, men jag gör ändå nåt jag aldrig trodde att jag skulle göra, det blir en sänkning till en 3a, så mycket bryr jag mig om min FT-integritet att inte ens mina egna kultfavoriter går säkra. Jag står dock fast vid att det borde göras fler filmer i den här andan, och det borde definitivt göras fler pingisfilmer. ------------------22/7-13: Jaha, då får man komma tillbaka hem igen, att se på denna härliga film känns verkligen som hemma. Min kärlek till pingis bara växer och växer och när den gestaltas av lotusblomman Maggie Q är livet på topp. Inte längre den gapskrattande upplevelsen den var de första gångerna man såg den, istället sitter man och myser lite moget med den, likt ett glas åldrande whisky. Hit vill jag komma tillbaka igen om ett par år. ----------------------------10/8 2010: En drös med sköna one-liners, en massa härliga karaktärer, en salig blandning av pingis och Mortal Kombat, en glödhet Maggie Q. Vad i helvete mer kan man begära? 4an är stensäker vid en tredje omtitt.
Körsbär
2014-08-06
Stod med på IMDB's lista på dom 50 bästa komedierna, njaa jag håller inte riktigt med. Kul att se gamla skådisar i annorlunda roller o visst jag log till några gånger. Men det blir inte mer än en svag trea.
Ima_Tree
2013-09-18
Jag kan verkligen uppskatta omogen och pubertal humor, men här är det bara för fånigt. Hela pingisgrejen är rolig i fem minuter i början men sedan blir det för uppenbart att det bara är billig smörja.
Gobo
2012-07-06
Var la lite sköjj iaf!
kottee
2012-02-12
Orkar inte. Känns som att folk som ger den här en trea eller mer bor på en annan planet än mig.
*KiDDo*
2011-11-10
not so much..
Behemoth
2010-12-29
Endast det faktum att filmen kretsade kring pingis gör den godkänd... men det är säkerligen den sämsta filmen Walken nånsin medverkat i.
Frantic
2010-12-21
Fick mig att skratta några gånger.... Känns dock som en film jag såg vid rätt tillfälle för hade det varit en annan dag hade nog betyget varit annorlunda. :)
100tonvalspäck
2010-07-28
Hemsk. Dåliga, förutsägbara skämt och urtråkig story.
Gröne_Orm
2010-07-21
Jag är tydligen inne i en löjlig period just nu, eftersom jag såg Semi-Pro också (den här var i trailershowen), men här funkar det faktiskt. Kanske ingen hög nivå på humorn, men riktig fingertoppskänsla och det känns som att filmmakarna har lyckats krama ur mycket bang for the bucks.