2.5

Bamse och dunderklockan

Att bara vara sig själv räcker mycket längre än man tror. Det är något som även Reinard Räv skulle må bra av att förstå. Följ med Bamse och hans vänner på ett nytt äventyr både på land och till havs.

Originaltitel Bamse och dunderklockan
Alternativ titel Bamse and the Thunderbell
Regissör Christian Ryltenius
Manus Fabian Nordlander, Tomas Tivemark
Genre Äventyr, Animerad, Familjefilm, 2010-tal
Skådespelare Tomas Bolme (röst), Peter Haber (röst), Morgan Alling (röst), Steve Kratz (röst), Rolf Lydahl (röst)

myslas
2020-04-10
En tia för ett äpple? Inte undra på att det finns så mycket tjuvar och banditer i Bamse-land. Hur som helst, ett rätt kul äventyr. Bättre än "Häxans dotter" men inte fullt så rolig som "Tjuvstaden". Svag trea.
2019-12-22
Det här var nog den sämsta filmen av de redan usla filmerna om Bamse Tramse... Det här är inte Bamse för mig!!!
HansMoleman
2019-12-01
Första biofilmen med dottern. Tycker inte att Peter Habers röst passar för Bamse.
KimEkberg
2019-01-03
Initialt bra myskänsla, men de socialistiska budskapen känns blott som trötta och oärliga poser i automatstödd film made in Taiwan.
Kopla
2018-12-31
Ogenomtänkt och tråkig, speciellt svårt för 3-åringen. De kunde jobbat mer med manuset o slängt in lite catchiga låtar...
Robodan
2018-12-30
Oj. Den här var verkligen tråkig. Tunn historia. Tråkig Reinard och en Bamse som glömt bort sina åsikter och värderingar som han smackat om i alla år.
asd
2018-12-27
Tyvärr inte lika bra som tjuvstaden.
ToddDowney
2018-12-26
Den var i varje fall bättre än de förra. Mina småsyskon gillade den åtminstone.