2.8

Bandet

Efter tio år i fängelse släpps Duke. När han ser fastigheten hans flickvän bor i får han en idé.

Originaltitel The Anderson Tapes
Regissör Sidney Lumet
Manus Frank Pierson
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 70-tal
Skådespelare Sean Connery, Dyan Cannon, Martin Balsam, Ralph Meeker, Christopher Walken, Alan King, Val Avery, Paul Benjamin, Dick Anthony Williams, Garrett Morris, Stan Gottlieb, Margaret Hamilton, Max Showalter, Scott Jacoby

Zebulonm
2021-09-27
Riktigt B.
hsimpson
2021-03-30
B-film med en del ganska dassiga inslag. Men visst är det lite underhållande ibland, och själva heisten är lite kul att se. Men från Lumet förväntar man sig mer, förstås.
2018-01-22
Spridda skurar. Egentligen är helt upplägget rätt så blekt, men det kompenseras av coola skådisar som gör coola karaktärer, samt ett okej underhållningsvärde. (7+/15)
Mat1az
2016-12-07
Kul "heistfilm" som kan beskrivas som rätt lagom, inget jätte märkvärdigt, men heller inget dåligt. Starkast är skådespelarna. Och denna är mest sevärd för Connery, och även Walken som här gjorde filmdebut. Martin Balsam är även mitt i prick som antikförsäljaren, intressant att se att dagens bögskämten inte ändrat mycket från 70-talet. Det här var också sista filmen som Margaret Hamilton (häxan i Wizard of Oz) medverkade i. Självklart har Brett Ratner, Ben Stiller & Co kollat på denna för inspiration till Tower Heist (2011). En helt trevlig lite film som tom. är rätt spännande från stund till stund.
Adoniram
2015-09-01
Skulle kanske inte fylla biosalongerna idag, men har charm och kvaliteter. Och så förstås Connery och Walken.
Grillo
2014-02-26
Skönt heistfilm med härlig 70-talsstämning och många smådetaljer som lyfter den ytterligare. Kul med en ung Christopher Walken.
#54
2013-05-19
Hyfsat underhållande.
Jonatoon
2012-11-21
Walken <333333333333333333333
HerrNenne
2011-10-21
Connery, Walken och Cannon är riktigt bra. Filmen har egentligen inga svagheter, heistfilm som håller tempot uppe och har intressanta och roliga biroller (tanten!). Slutet känns lite onödigt utdraget, men bara lite.

2011-09-25
Jag älskar Connery och Walken. Mysig liten sak.