2.2

Bandidas

Året är 1848 och en New York-bank vill anlägga en järnväg genom Mexiko och köper upp mindre banker runt om i landet. På så sätt kan de vräka människor, som är skyldiga bankerna pengar, och som bor där de planerat att järnvägen ska gå. Men två kvinnor med helt olika bakgrund bestämmer sig för att ta lagen i egna händer. Maria, vars far var en fattig farmare, och Sara vars far ägde en av bankerna. De två sätter igång att råna de banker som blivit uppköpta för att hjälpa dem som tvingats lämna sina hem. Men det dröjer inte länge förrän de har bankens hantlangare Jackson efter sig.

Originaltitel Bandidas
Regissör Joachim Rønning, Espen Sandberg
Manus Luc Besson, Robert Mark Kamen
Genre Komedi, Action, Kriminalare, Western, 2000-tal
Skådespelare Penélope Cruz, Salma Hayek, Steve Zahn, Dwight Yoakam, José María Negri, Sam Shepard, Ismael 'East' Carlo, Audra Blaser, Denis Arndt, Gary Cervantes, Lenny Zundel, Edgar Vivar, Ernesto Gómez Cruz, Humberto Elizondo, Yomo Tlazotlalli, Joseph D Reitman

2015-05-19
Jösses! Som en slätstruken kombination av det sämsta från Zorro och Trinity. (3+/15)
2014-12-06
Det som gör att jag ändå är rätt så generös med betyget beror på att Salma Hayek och Penelope Cruz är riktigt heta och att Steve Zahn är kul. 3-
LenWidleheyt
2013-11-24
Fan charmig ju. :)
Blake_
2013-09-23
Kul att se en film om kvinnliga bankrånare även om det var uppenbart att de bara var där för att vara sexiga. Hade de varit skildrade på ett bättre sätt hade det nog blivit ett högre betyg. Den var rätt rolig ibland i alla fall och får en stabil 2:a från mig. :)
Elizadushkufan
2013-08-10
Jag tycker den är helt galet bra. Inga döda sekundrar och allt är välgjort. Välspelat av både Salma Hayek och Penelope Cruiz. En film som jag gärna hade sett en fortsättning på. Men så har vi ju olika smaker, men jag gillar den helt och hållet.
booby
2012-07-11
Nehe du! På tok för larvig och osexig.
lottes
2012-06-10
Såg den för ett tag sen och minns den lite dimmigt, vilket diskvalificerar för mer än en trea. Å andra sidan var det inget som helst lidande förknippat med att se den, vad jag minns. En stabil trea alltså.
Robkiller
2011-12-05
Två kvinnliga bankrånare i Mexico försöker rädda landet från de onda amerikanarna. Handlingen är rätt vek, men det som gör denna film är humorn, den är inte seriös överhuvudtaget. Penëlope Cruz och Salma Hayek mest dummar sig hela filmen medan de är oskyldigt söta. Regin som ger oss en del fina vyer är bra, ljudet är helt ok och stämningen i filmen känns rätt med stora mängder mexikansk musik. Hade denna varit mer seriös hade det nog mest blivit tråkigt; lite svårt att se vilken publik den riktar sig mot, men det fungerade ju uppenbarligen.
Grillo
2011-07-18
Tramsig humor men det funkar oftast. Historien hade väl dock kunnat göras utan humor också, men i så fall som spagettiwestern för typ 40 år sen...
yrkeschaufföre
2011-06-18
Min oerhört svaga trea beror på de två söta damerna eftersom handlingen knappt räcker till en etta!