Bang, Bang... You're Dead

Trevor har blivit så utsatt för så allvarlig mobbning att han till slut hotar att spränga skolans fotbollslag i luften. Men hans räddning kommer i form av dramaläraren Mr Duncan. Han erbjuder Trevor den manliga huvudrollen i en skolpjäs, tillsammans Jenny.

Både Jenny och Mr Duncan försöker att hjälpa honom att sköta sig, men pjäsens framgång står på spel: dess mörka handling om mördare på lekplatser i kombination med Trevors förflutna får elevernas föräldrar att försöka ställa in pjäsen. Om de lyckas kanske Trevor aldrig får göra sin röst hörd - och det kan bli utlösaren till en mänsklig bomb.

Originaltitel Bang Bang You're Dead
Alternativ titel Bang, Bang, You're Dead
Regissör Guy Ferland
Manus William Mastrosimone
Genre Kriminalare, Drama, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Tom Cavanagh, Ben Foster, Randy Harrison, Janel Moloney, Jane McGregor, David Paetkau, Eric Johnson (I), Kristian Ayre, Brent Glenen, Gillian Barber, Eric Keenleyside, Glynis Davies, Ryan McDonald, Chad Faust, Andrew Sabiston

Skapad 2019-11-07 av JoeZ
Bang, Bang You're Dead \"-I don't understand -What -Just because Josh's girl-friend left him for another he goes around shooting people. -What about that? -It makes no sense -What is so di...   Läs mer »

Norpan0
2018-01-20
Stark fyra. Oerhört bra berättad, inte alls klyschig trots alla amerikanska sterotyper. Tänkvärd.
2017-11-07
Jag har inte sett denna film sen jag var tonåring. Men då tyckte jag den var väldigt bra.
2017-10-09
Bra
Palmertz
2017-04-14
Höga toppar och låga dalar, lite för murica-klyschig men med en lysande Foster i huvudrollen. Svårbedömd.
siggelund
2016-01-25
Välgjord och stark. Karaktärerna blir oerhört levande.
Tatty
2014-11-07
Wow, en jävlig bra film som ger jävligt bra budskap om mobbing och terrorism inom skola och så. Riktig stark, hemsk, grym och ledsam film med bra budskap! Pjäsen i filmen får de mobbarna i filmen att se bakåt om hur de var mot folk de var taskiga mot. Blandade känslor får man när man tittar på filmen. Rekommenderar den jävligt STARKT!!!
Britz
2014-06-27
Bra film med ett viktigt ämne. Sjunker dock en del i betyg då den är så fruktansvärt amerikanskt klyschig. Man vet precis vad som ska hända hela tiden och den går aldrig utanför normen om hur en amerikansk drama/collagefilm ska vara uppbyggd. Dock bra i sig där skådespelarna ändå känns troliga samt bra referenser gentemot t ex Columbinemassakern.
Cineasten
2014-05-30
Ben Foster är helt fantastisk i huvudrollen. En otroligt kompetent skådespelare som med små medel gör alla sina roller rättvisa. En sevärd film, en viktig film om ett ämne som aldrig kan diskuteras för mycket. Tyvärr tas mobbning ännu inte på allvar. Det är fortfarande så att mobboffer har sig själva att skylla. Tuffingar reser sig när de fått en smäll, veklingar ligger kvar och gnäller. Hela samhället är uppbyggt på den devisen och vi lär oss aldrig av historien eftersom vi föder nya mobbare som sätter sig på nya mobboffer. Den här filmen bör visas i skolan, på fritids, ungdomsgårdar, gymnasiet, på arbetsplatser och överallt människor vistas.
Elizadushkufan
2014-05-14
Mycket bra och välspelad film. Bra skådespelare och handlingen är sorglig men intressant på sitt sätt. Väl värd att se.
LacombeLucien
2014-04-20
Sjukt bra, borde visas i skolor idag.