2.8

Banga inte

Tre tjejkompisar med Mickan i spetsen är på fest. Medan Mickan strular med Leon blir Daniella förnedrad av Jesper. Om vänskap och förpliktelser, om svek och normer i en känslig och nostalgisk ungdomsskildring som slungar oss tillbaka till 90-talets slut.

Originaltitel Banga inte
Alternativ titel The Unruly
Regissör Fanni Metelius
Manus Fanni Metelius
Genre 2010-tal, Kortfilm
Skådespelare Linnéa Cart-Lamy, Mia Saarinen, Isabelle Anderson, Kevin Vega, Linus Ekman

2018-02-27
Går att se i alla fall, men inte mycket till intryck!!
AlbinWesley
2015-01-05
Den är ju bra egentligen men jag är fan så jävla trött på Aqua och hela den där grejen att det står mig upp i halsen. Jag vill aldrig mer höra det värdelösa skitbandet för de är inte roligare nu än vad de var bra när de kom. Förlåt jag ska lugna ner mig, men det är fan sant.
astroid
2013-04-02
Jag tycker inte att den berörde nämnvärt. Visst var det duktiga skådespelare och bra regi men belysningen av maktstrukturerna hade kunnat göras bättre. Budskapet levererades som i en viskning och det blir klent.
fr4llan
2013-03-10
Jag vet inte riktigt med den här filmen. På ett vis tycker jag det är intressant att belysa hierarkierna och maktstrukturerna men jag känner att det kunde gjorts på ett intressantare vis. Det känns lite tråkigt och förutsägbart.
Raimo_1985
2013-03-03
Riktigt bra skådespeleri och de har fångat tidsandan sjukt bra. Vadå orealistiskt?
thebully
2012-04-21
svt och den här filmen bevisar att det svenska folkhemmet är dött och borta för alltid
PebblesBeach
2012-04-18
Bra, men lite abrupt slut..
eriqk
2012-04-18
orealistisk dynga
Kortfilm
2012-04-17
Inte lite överskattad. Mia Saarinen är möjligen godkänd, annars är det usla skådespelarinsatser rakt igenom. Sedan ogillar jag att det läggs in värderingar som "känslig och nostalgisk ungdomsskildring" i handlingsbeskrivningen. Den är varken känslig eller nostalgisk. Snarare en riktigt billig 2000-talsfilm.
Hypostas
2012-02-17
Skämskudden kom fram för första gången här.