2.6

Bara Bea

Bea är fullt upptagen med den allt överskuggande frågan för en 16-åring: att göra DET. Alla andra har ju gjort det. Det är inte så noga med vem man gör det - det gäller ju bara att bli vuxen snabbt. Så när snyggaste killen i skolan visar sig intresserad verkar allt vara på väg att lösa sig. Men tjejkompisarna säger ju att man inte ska förlora oskulden till den man är kär i, man ska öva lite först... Det är då den inte fullt så coola, men snälle Anders dyker upp som en lösning.

Originaltitel Bare Bea
Regissör Petter Næss
Manus Johan Bogaeus
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Kaia Foss, Kamilla Grønli-Hartvig, Kim S Falck-Jørgensen, Maria Brinch, Ida Thurman-Moe, Espen Klouman-Høiner

AlbinWesley
2014-06-09
Helt ok, men onyanserade och platta karaktärer och väldigt generiskt tråkig handling. Inte så bra alltså.

2013-02-09
Mitt i prikk!
Kajsa91
2011-08-19
Svag 4.... Trodde jag inte hade sett den, men längre och längre jag kom så märkte jag att jag hade det. Tror vi såg den i skolan någongång.. :P Hur som helst.. Rolig, charmig på nå sätt och jag tycker dom pratar fint ^^ Ingen film man ser om och om igen kanske, men några gånger skulle nog gå bra.
Hypostas
2011-08-10
Gullig film, som visserligen är ganska klyschig men som har en charmig protagonist.
Clasen
2010-06-14
En rätt enkelspårig (!) historia som ändå är rätt underfundig och har glimten.
gaeroe
2010-06-14
God til å fremstille pinsam stemning, ellers er skuespillet nokså dårlig. sikkert kjempehit for 16-17åringer.
Pinky101
2010-06-05
Rolig och en aning larvig. Men faller mig ändå i smaken.
Läskientekopp
2010-03-25
Jag tror kommentarerna under blir mest provocerade av att det är kvinnor i huvudrollerna och tänker ungefär: "American pie är ju sååååå mycket bättre, där är det ju killar som tävlar om att bli av med oskulden, det är ju i alla fall normalt, tufft och roligt".
gurra-91
2010-02-26
Norrmännen kan fan inte göra film!
Bruneholm
2009-12-09
Oj oj oj vad dålig. En film om en massa järndöda norksa tjejer som flummar omkring och snackar om att "knulle" hela dagarna. Filmens bildspråk påminner mest om dr mugg eller nått likande. Enda skilnaden är att dr. mugg är betydligt bättre en den här smörjan!