3.7

Bara en natt

Amerikanen Jesse möter den franska studenten Céline på tåget till Wien. Ett starkt band knyts mellan dem, men de vet att deras förhållande är omöjligt.

Originaltitel Before Sunrise
Regissör Richard Linklater
Manus Richard Linklater, Kim Krizan
Genre Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Ethan Hawke, Julie Delpy, Erni Mangold, Dominik Castell

Skapad 2019-10-13 av JoeZ
Vi åker fram på en tågräls tillsammans med fioler som ljuder i bakgrunden, man vet vad man har att vänta sig och förväntningarna är ganska höga, dock så lyckas ändå Bara en natt att hoppa ...   Läs mer »

hsimpson
2020-02-27
Omtitt efter 14 år. Trodde att jag skulle gilla den bättre den här gången, lite äldre och med mer livserfarenhet, men den står kvar på sin ganska starka trea. Den blir lite för pratig, och jag klickar inte riktigt med karaktärerna. Men visst är den ganska bra.
andmoreagain
2020-02-27
Jättebra. För att på pappret vara en dödsdömd film åt hyenorna så fungerar den otroligt väl.
2017-10-22

2017-06-17
Härliga konversationer, vackra scener och fin kemi! Var ett nöje att se denna film! Intressant att det finns två uppföljare. Ska se dem inom kort!
Fetjocke
2016-12-28
Man får följa ett par som träffas och har en såndär fantastisk upplevelse tillsammans, där två själar möts och knyts ihop på ett hisnande sätt. Tyvärr är det inte tillräckligt spännande för en utomstående att följa, om inget ytterligare händer. Det finns ett par scener som glimrar till lite grann, men tyvärr inte tillräckligt för att göra historien intressant.
abnormal
2016-09-11
Mysig med jättelånga, välskrivna klipp. Dock är karaktären Jesse väldigt ointressant och jag finner det märkligt att Céline faller för honom.
a9davhar
2016-04-09
Småtrevlig
Sunken25
2016-01-05
Dialogfilm när den är som bäst. Det är svårt att göra dessa filmer, oftast blir det skit men ibland händer det att det lyckas. Bara en natt är en trevlig film med bra dialog. 7.8/10
Andrezhp
2015-08-01
En fin kärleksfilm som jag bara älskade för några år sedan och var helt såld i karaktärerna. Dialogerna, hur det är filmat, mystiken. Däremot så har ålderns höst gjort sitt rätta och finner den inte riktigt lika bra för tre-fyra år sedan när jag först såg den. Då jag efter ännu en titt irriterar mig lite på deras pretentiösa snack och väcker inte lika stora känslor för mig som förut. Däremot så justerar de det bra i uppföljaren som enligt mig är snäppet bättre och ett mästerverk.
funkisvilla
2015-05-31
Sjukt osympatiska karaktärer. Usch.