2.9

Bara få kan skoja så

Skurkarna i London vet hur det fungerar. Ingen bär vapen och ingen gör motstånd mot polisen, men sen dyker det upp ett nytt gäng som klär sig som poliser och stjäl från skurkarna.

Originaltitel The Wrong Arm of the Law
Regissör Cliff Owen
Manus John Antrobus, Ray Galton
Genre 60-tal, Komedi, Kriminalare
Skådespelare Peter Sellers, Lionel Jeffries, Bernard Cribbins, Davy Kaye, Nanette Newman, Bill Kerr, Ed Devereaux, Reg Lye, John Le Mesurier, Graham Stark, Martin Boddey, Irene Browne

RunRiot
2013-12-30
Väldigt finurlig film som kanske tappar lite poänger här och var men ändå går hem rätt bra. Tyckte dock att upplösningen kändes lite luddig.
Albion
2012-04-18
En komedi som balanserar farligt nära gränsen till fånig. Det är inte mycket att skriva hem om egentligen. Betyget blir en svag 3;a, dvs 3-
Pärlemor
2007-04-18
Gammal hederlig rolig engelsk komedi, med några av dåtidens bästa skådespelare även i små roller!~ Lionel Jeffries som korkat befäl ... Man både småskrockar och skrattar högt. Peter Sellers tar ut svängarna i sin roll. :-) Välgjord komedi, säger Goeran, och jag håller med. Tål nog att ses om!
kennert
2006-08-20
typisk engelsk gammal Sellers-komedi.
goeran
2006-08-20
Jag såg om filmen idag (mindre än ett år sedan jag såg den senast) och jag tycker fortfarande att det är en välgjord komedi; humoristiska filmer med kvalité är väl nästan något av en brittisk specialitet.
Suzolid
2006-08-16
Riktigt löjlig, på gränsen till usel. Påminner mej om varför jag slutat titta på "roliga" filmer.
paycheck
2006-08-16
Sellers gör hela filmen. Han är helt underbar!
seriost
2005-10-21
Jag känner evrkligen igen han som spealr nervous o'toole.
goeran
2005-10-20
En klart sevärd film; både rolig och underhållande och särskilt Peter Sellers är trevlig att se.
Jonatanh
2005-10-17
Helskön komedi med äkta tjuv-polis känsla. Riktigt sköna huvudpersoner spelade av Sellers och Jeffries och en del roliga grejer men inte mycket mer än så. Underhållande och sevärd men Sellers kan bättre.