1.3

Barb Wire

USA år 2017. Barbara Kopetski, känd som Barb Wire, lever i den sista fria staden, Steel Harbor. Där jobbar hon som nattklubbsägare, och för att dryga ut sina inkomster jobbar hon extra som prisjägare. När hennes tidigare älskare Alex Hood ber om en tjänst blir Barb involverad ett politiskt spel. Nu måste hon välja sida.

Originaltitel Barb Wire
Regissör David Hogan
Manus Ilene Chaiken, Chuck Pfarrer
Genre Drama, Action, 90-tal
Skådespelare Pamela Anderson, Temuera Morrison, Victoria Rowell, Jack Noseworthy, Xander Berkeley, Udo Kier, Steve Railsback, Andre Rosey Brown, Nicholas Worth, Clint Howard, Jennifer Banko, Michael Russo, Loren Rubin, Tommy 'Tiny' Lister

stgurgel
2019-01-09
Extremt hög töntfaktor och Pamela spelar plågsamt dåligt, liksom ett antal ytterligare, främst hennes bror. Men det är trots allt lite för bra hantverk och actionkorreografi föt att filmen ska leva upp till sitt rykte som någon av de allra sämsta. Och serietidningsidiotin levererar enstaka höjningar av mungiporna
JPerlie
2018-05-21
Inte så dålig som jag trodde men inte heller bra.
gjoob
2018-03-13
Fantastiskt dumt och plastigt. Som kalkon betraktat, och det är enda sättet att betrakta den, står den sig väl. Förtjänar absolut inte platsen på sämsta 10-listan.
Zingostar
2018-01-13
En underskattad dussin actionfilm. Pamela är oväntat bra i huvudrollen. En bra filmkvälls rulle.
Asmorod
2018-01-13
För dålig för att ens vara rolig.
2017-10-18
2015-03-29
Väldigt mycket 90-tal!
StureStenhög
2014-12-25
Varför skulle nån vilja ogilla det här? Det är ju en kul och underhållande rulle, och det är trash på ett helt rätt sätt. Jag visste inte på förhand att det här i princip är en remake på Casablanca, och den blir verkligen extra rolig sedd i det ljuset. Så väldigt lika handling, men så totalt olika filmer. Jag gillar miljöerna lite också, antagligen just för att de är en cyberpunkig version av Casablanca. Pamela Anderson är dessutom faktiskt helt rätt i den här rollen, vad nu det innebär. Att man har castat henne i huvudrollen visar ju bara att de själva vet precis vad det här är för film, och den lyckas vara precis det den vill vara. Så jag ser ingen anledning att klaga
2014-11-08
För slarvig för att vara en actionfilm och för menlös för att funka som substitut till en porrfilm. Storyn är vedervärdig, ett virrvarr av namn, skenbart komplicerade företeelser och bullshitvendettor. Vem bryr sig. Varför överföra en serietidning till film om man inte berikar den med filmtekniska och emotionella aspekter? Ok, Pamela är här sexig men..