2.2

Barbed Wire Dolls

En prostituerad mördar sin älskare i ett svartsjukedrama och hamnar i fängelse. Men fängelset, i sann Jesus Franco-anda, drivs av en sadistisk kvinna med monokel. Kan fångarna få omvärlden att förstå vad som sker inom murarna på fängelset eller är flykt den enda vägen?

Originaltitel Frauengefängnis
Alternativ titel Caged Women
Regissör Jesus Franco
Manus Jesus Franco, Connie Grau, Christine Lembach
Genre Drama, Kriminalare, Vuxenfilm, Thriller, 70-tal
Skådespelare Lina Romay, Paul Muller, Monica Swinn, Jesus Franco, Roger Darton, Ronald Weiss, Martine Stedil, Eric Falk, Peggy Markoff, Raymond Hardy, Beni Cardoso
Filmnummer 19795

dudson
2011-09-28
Ingen genial WIP direkt men den är skitig&rå med den obligatoriskt sadistiska fängelse chefen som ser tortyr av slödder fångarna som bästa medicin%) och sen den över nitiske hjälpredan som njuter av att plåga och säga dirty slut och filthy cow stup i ett =)
alexi
2009-07-17
Slow-Motionscenen äger... jag trodde typ att det var ett skämt först^^. Sen insåg jag att Franco verkligen försökte göra något seriöst av det! Filmen är sevärd bara för den scenens skull!
idd
2008-06-23
franco klantar till det igen när han försöker göra trött s&m-snusk i fängelsemiljö å filmens enda egentliga behållning är (som många redan nämnt) den fullständigt geniala fejkade slowmotionscenen.. vad fan i helvete tänkte de när de spelade in den å hur lyckades skådespelarna hålla sig för skratt!?
Ihsahn
2008-03-20
Jag hade förväntat mig något vidrigt dåligt, men riktigt så illa var det inte. Filmen har faktiskt en handling och den ger inte men för livet. Sen är det alltid roligt med fejkade slow motion-scener och att få se världens sämsta flykt från världens säsmta fängelse. Men å andra sidan: hade jag velat se en porrfilm hade jag hyrt en...
tilapia
2007-11-26
alltså, slow motionen-scenen kan vara det roligaste jag sett i hela mitt liv... precis när man tror att det inte kan bli bättre så bara fortsätter den...och fortsätter...!
filmmange
2006-07-14
Ren underhållning för stunden, snabbt, enkelt och underhållande!
Nervegas
2006-01-14
Mest känd för att inte lyckas hålla något väsentligt i fokus och för sin fejkade slow-motion scen. Hysteriskt rolig.
2005-11-11
För djup och långsam.
Docklands
2005-01-14
Inte allt för bra WIP Sleaze, men den uppfyller sist syfte hel klart. Stundtals är den väl lite trist, men innehåller allt den ska innehålla. Får en mycket svag 4:a på grund att en av min favoriter fångar är med =) annars hade det blivit en 3:a