1.8

Barbie: Prinsessan och Popstjärnan

Barbies nya version av Sagan om prinsen och tiggarpojken. Denna gång spelar Barbie prinsessan Tory, en godhjärtad ung flicka som hellre sjunger och dansar än att sköta sina kungliga plikter. När stigande popstjärnan Kiera besöker kungadömet upptäcker de att de har mycket gemensamt, inklusive en magisk hemlighet som gör att de kan se ut som varandra. Först verkar det vara en bra idé att byta live med varandra, men snart inser de att det inte är så lätt alla gånger. Och när kungadömet är i fara, kan då äkta vänskap rädda riket?

Originaltitel Barbie: The Princess & the Popstar
Regissör Ezekiel Norton
Manus Steve Granat, Cydne Clark
Genre 2010-tal, Animerad, Familjefilm
Skådespelare Lauren Lavoie (röst), Ashleigh Ball (röst), Ashlyn Drummond (röst), Christopher Gaze (röst), Jonathan Holmes (röst), Peter Kelamis (röst), Kelly Sheridan (röst), Jennifer Waris (röst), Tiffany Giardina (röst), Ellie King (röst)

2021-07-26
Alltså fy fan för dessa äckliga, vidriga filmer!!! Barn ska inte behöva växa upp med sån här skit!!!
Jormungandr
2012-10-19
Barbie filmerna blir allt bättre tycker jag som förälder. de blir snyggare och intrigerna blir mer spännande. Detta är den mest musikaliska jag sett och den innehåller riktigt bra låtar. Animeringen ligger långt efter de stora jättarna Pixar och Dreamworks, men med motion capture så blir rörelser och dans riktigt snyggt. sammantaget så är det långt ifrån det sämsta jag sett denna vecka.