2.2

Barbie som Öprinsessan

Ro lever tillsammans med sina djurvänner på en öde, tropisk ö. Det enda hon vet om sitt förflutna är att hon flöt iland när hon var liten, tillsammans med en koffert med vackra saker. Men en dag dyker en upptäcksresande prins upp på stranden och han erbjuder att ta med sig Ro och hennes vänner till sitt hemland. Väl där upptäcker prins Antonio att hans föräldrar hittat en fru åt honom och att bröllopet snart går av stapeln. Men trots att han fallit för mystiska Ro får han bara gifta sig med en riktig prinsessa, och den blivande svärmodern gör allt för att bröllopet inte ska ställas in.

Originaltitel Barbie as the Island Princess
Regissör Greg Richardson
Manus Cliff Ruby, Elana Lesser
Genre 2000-tal, Animerad, Familjefilm
Skådespelare Kelly Sheridan (röst), Susan Roman (röst), Christopher Gaze (röst), Andrea Martin (röst), Alessandro Juliani (röst), Steve Marvel (röst), Candice Nicole (röst)

yrkeschaufföre
2012-08-01
Bra musik och röster men handlingen är lite barnslig... En av de bättre Barbiefilmerna jag sett.
junibarn
2009-04-12
Kanske den sämsta film jag någonsin sett. Klen handling - varav MYCKET är snott från andra filmer - fruktansvärda sånger och overklig animering. Nej, den här tycker vi inte om.
labi
2008-06-24
12 dansande är bättre...
Spunks
2008-03-09
Ojojojojoj. Det märks att de inte använt pixar som "grafker" till enna film. Såg riktigt dåligt ut. Som barn kanske man inte bryr sig men jag är inget barn. Jag hade hellre velat se den som tecknad faktiskt. Sen kändes den mer som en film som skulle kunna gå på bollibompa Den var typ tom och urvattnad. Nej tack!
TheRock
2007-11-24
Mycket bra film. Fina sånger och fin handling. En av de bästa Barbie filmerna.