3.4

Barefoot Kid

En fattig, barfota man anländer till stan för att arbeta för en kamrat till hans döda pappa. Kamraten är chef för ett färgeri för textilier men var förut en kung fu-mästare. Färgeriets ägarinna är trakasserad av den lokale gangstern för han vill komma åt familjens hemligheter så att han kan använda dem i sitt eget företag. Men när färgeriet blir nerbränt bestämmer sig barfotamannen att det är dags att ge igen.

Originaltitel Chik geuk siu ji
Alternativ titel Young Hero
Regissör Johnny To
Manus Yau Nai-hoi
Genre Action, Drama, 90-tal
Skådespelare Ti Lung, Maggie Cheung, Aaron Kwok, Kenneth Tsang, Paul Chu, Wu Chien-lien

wyldmammoth
2008-04-26
Alldeles för ren scenografi och dramamässigt känns den tom. Maggie bara Är, Ti Lung känns lite trött, och Aaron är bra i actionscenerna, är sympatiskt och söt i alla andra scener men verkar inte fått nån värst bra regi. Inget direkt imponerar förutom enstaka snygga fightingeffekter.
yangbo
2006-12-14
skumt att jag fick den här rekommenderad som en 4a, den var ju inte alls så bra som jag hade förväntat mig, alldeles för lite fighter för det!
Earthbind
2006-05-14
Ok, men på tok för lite galen action för att vara Hong Kong från 1993.
chilok
2006-04-11
Fel filmbild!
Bomkia
2005-02-12
Snarkig fightingfilm. Jag är då inget större fan av genren.
Trangor
2004-10-03
Det här var den sämsta kungfufilmen jag någonsin har sett.
Loslobos
2004-07-09
Funkar!
niebaotan
2003-11-11
Aaron Kwok i sen enda riktigt bra roll? Förmodligen.
Filmgalning
2003-04-28
En riktig Hong Kong klassiker. Snygga fighter, foto och bra musik. Den film i min samling som varit utlånad flest gånger.