3.1

Barfota i parken

Ett ungt lyckligt par gifter sig, men när smekmånaden är över ställs de inför verkligheten i form av en liten, kall lägenhet fem trappor upp utan hiss. Dessutom är hon äventyrslysten och han lugn och sansad.

Originaltitel Barefoot in the Park
Regissör Gene Saks
Manus Neil Simon
Genre Romantik, Komedi, 60-tal
Skådespelare Robert Redford, Jane Fonda, Mildred Natwick, Charles Boyer, Herb Edelman, Mabel Albertson, Fritz Feld

andybrando
2018-01-11
Underhållande komedi utan mycket till handling. Det ständiga skämtandet om att klättra i trappor håller inte i längden, till skillnad från filmen.
Albion
2017-09-25
Nja, det kan väl vara lite klämkäckt och småtrevligt emellanåt, men det är en jobbig ton i längden och tramsdiket är svårt att kravla sig upp ur. Jag tycker Mildred Natwick är behållningen här. Betyget blir en stark 2;a, dvs 2+
idaho1981
2015-11-07
Börjar riktigt bra men faller efter ungefär halva filmen och blir lite väl mycket. Fonda och Redford är dock perfekt matchade för dessa roller och gör det riktigt riktigt bra.
ClintanTheKing
2013-10-21
En stabil, om än annorlunda komedi från guld-året 1967.
ulpe01
2013-02-07
Känns mest som teater, och inte har den åldrats bra heller. Mest fånigt. Redford är i alla fall snygg.
Noni
2010-12-10
Om någon bara hade talat om för Jane Fonda att det är film och inte teater... jättesöt och underhållande film.
sannaohhh
2010-09-02
jätte jätte charmig! lite daterad men ändå spot-on när det gäller relationsångest. kände igen mig!
bubblo
2009-02-25
Lite småtöntig tidstypisk crazyhumor men ändå, trots det oerhört teatrala och lite lätt overkligt absurda ett fint tidsdokument och en underhållande film man inte hade nån som, helst aning om var den skulle ta vägen.
Illusionisten
2008-01-15
Humor på hög nivå. Bra samspel mellan Fonda och Redford
haajen
2007-10-08
En svag trea till en fjäderlätt film med en del skratt och mkt charmiga skådisar...Redford är dreamy som alltid:)