3.9

Barnmorden vid Robin Hood Hills

Dokumentär som synar ett mycket brutalt mord på tre åttaåriga pojkar i West Memphis, Arkansas. Det visar sig även att de tre unga pojkarna blivit sexuellt utnyttjade och tre hårdrockare, med koppling till satansdyrkan verkar vara de perfekta gärningsmännen. De ställs inför rätta och döms men är de verkligen skyldiga?

Originaltitel Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills
Regissör Joe Berlinger, Bruce Sinofsky
Genre Dokumentär, 90-tal

gjoob
2018-04-07
Helt klart den bästa av de tre dokumentärerna. Otroligt intressant och medryckande. Det är dock en stor fördel att man inte känner till historien så väl innan man ser den eftersom vissa saker då kan kännas repetitiva och förlegade.
2018-01-07
Var visserligen länge jag såg denna dokumentär, men den var bättre än Devil's Knot filmen. Man blir lite mer tagen...
2017-12-26
Efter att ha sett filmen Devil's Knot blev jag sugen på att se denna dokumentär när jag fick reda på att den fanns. Denna dokumentär är väldigt spännande och intressant och den känns mycket kortare än den faktiskt är.
2017-10-09
Tänkvärd
2017-01-25
Det är ett helt otroligt fascinerande fall men dels känns det som att jag redan hade lite för mycket koll så mycket av informationen kändes inte överraskande och spännande och dels tycker jag att dokumentären lämnar lite för mycket hål på något sätt och kunde varit rappare. Men jag ser fram emot att se resten och få mer kött på benen. Stark trea!
BarryHero
2016-12-18
Riktigt stark dokumentar. Metallica-soundtracket passar in utmarkt. Intressant att lyssna pa Damien Echols som ar en valtalig liten gosse. Och visst verkar de oskyldiga sett till denna dokumentar. Personportratten ar briljanta. Verkar finnas mycket underliga manniskor i West Memphis, AR, dock tycker jag att de ar bra pa att uttrycka sig trots att det inte alltid ar grammatiskt korrekt. Valdigt starka slutscener.
Pjotor_
2016-04-02
Den största likheten med fallet i Making a murder, att poliser lurar en ungdom med IQ i låga 70-talet att erkänna ett brott (fast poliserna har olika motiv i de båda fallen) är ju förskräcklig.
Supernaut
2016-02-02
Strålande dokumentär som verkligen väcker känslor. Extremt sevärd.
emilstjernholm
2015-07-18
Lysande dokumentär skildring av en mycket tvivelaktig domstolsprocess i ett mycket udda samhälle. Sorglig på så många sätt.
Snah
2015-03-19
Fascinerande att sitta och se den egentligen mördaren gråta och uttala sig för pressen. Typisk Metallica-rulle.