3.7

Barntjuven

En karabinjär får i uppdrag att eskortera två barn från en betongförort i Milano till ett religiöst barnhem. På grund av flickans förflutna vägrar barnhemmet ta hand om dem.

Originaltitel Il ladro di bambini
Regissör Gianni Amelio
Manus Stefano Rulli, Gianni Amelio, Sandro Petraglia
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Enrico Lo Verso, Valentina Scalici, Giuseppe Ieracitano, Florence Darel, Marina Golovine, Fabio Alessandrini, Agostino Zumbo, Vitalba Andrea, Massimo De Lorenzo, Celeste Brancato

Zebulonm
2021-03-08
Barnen är riktigt bra skådisar. Men historien får mig inte o fastna o bli engagerad.
andmoreagain
2018-09-08
Exceptionellt bra skådespeleri! Hur fan kan man lyckas så bra med barnskådespelare? Stark fyra.
2018-01-01
Den här filmen funkar riktigt bra!!
RustyFilm
2016-12-09
En enkel historia med ett grymt tragiskt innehåll berättas här på ett ömsint och skickligt sätt av regissör Gianni Amelio. Barnen Rosetta och Luciano har fått sin uppväxt kraftigt störd. Trots den hopplösa situationen glimtar det ändå till av hopp och gemenskap vid mötet med polissoldat Antonio.
hsimpson
2011-09-14
Hankar sig fram i långsamt tempo. Berör mig lite för lite för att den ska lyfta ordentligt, men andra halvan är bättre än den första, och den har sina stunder. Halvsvag trea.
Intro
2010-11-16
Den var la hyffsat bra!
PierreLunaire
2010-08-16
Vacker, tänkvärd och mycket välspelad. En film med budskap och många tankar efteråt.
KillerPutte
2009-11-17
(rek.4) Vackert och gripande, men jag var på tok för trött!
riverpoet
2009-10-31
Fin, men inte så fasligt mycket mer...
Minik?
2009-08-17