2.3

Bäst före

Bosse, Lennart och Anders vinner en mindre summa på V75 och beslutar sig för att pigga upp tillvaron med en Åbo-kryssning. Men när Bosses gamla ungdomskärlek, Anna, dyker upp på båten med sin åldriga mamma sätts gammal vänskap på prov.

Originaltitel Bäst före
Regissör Mats Arehn
Manus Ulf Kvensler
Genre 2010-tal, Komedi, Drama
Skådespelare Anki Lidén, Kjell Bergqvist, Brasse Brännström, Lars-Erik Berenett, Ewa Fröling, Nina Gunke, Tove Edfeldt, Göran Ragnerstam, Meta Velander, Hanna Alström, Anne-Li Norberg, Emil Almén, Claudia Galli, Klara Zimmergren, Ida Engvoll, Anders Johansson

Albion
2019-01-27
Jag tycker filmen hittar en fungerande ton som är trivsam och underhållande. Bättre än förväntat men ändå lite begränsad. Och Meta Velander alltså. Betyget blir en svag 3:a, dvs 3-
2018-12-22
Tråkig svensk komedi... URK
Howler19
2018-02-04
Slår världsrekord i repetitiv musik. Rent skräp rakt igenom.
LadyFlanders
2018-02-03
Jösses, vilket kasst manus! Kul att se alla gårdagens svenska skådisar, speciellt Brasse. Och Kjelle är alltid Kjelle.
Nalleman
2018-01-29
Såg den på bio men har den även på DVD så jag har sett om den. Tycker den är lite småmysig och den bjuder utan vidare på flera goda skratt. Göran Ragnerstam är en favorit!
Spaderfyra
2015-12-25
Inte alls så tokig. Brasses sista långfilm. Tre olika karaktärer som ändå är gemensamma. En klar 3:a
KillerPutte
2015-09-06
(rek.2) Mycket bättre än vad som förutsågs. Småtrevligt!
vonadel
2015-07-18
Hade inga större förväntningar, men tycker ändå den var helt ok. Som påpekats är kemin mellan gubbarna riktigt bra. Skönt att se Kjelle lite återhållsam. Även Ragnerstam kändes naturlig vilket man inte är bortskämd med. Och så Brasse...saknar honom... 6/10
AjaxSwan
2015-06-21
Fylld med trötta klyschor och trötta skådisar. 2:a (4/10)
marleey
2015-03-20
Helt okej svenskt gubb-mys. Filmen spelar medvetet på redan beprövade kort. Det blir förstås inget nyskapande, men det funkar ändå. Man kan inte låta bli att sitta och le i soffan emellan åt. Kemin mellan de tre herrarna Bergqvist, Brännström och Ragnerstam är bra. De tre är filmens behållning. Storyn är helt okej, men man har sett upplägget otaliga gånger, så det bli något förutsägbart. En stabil 2:a, men inte mycket mer.