2.7

Batman: Gotham Knight

Sex animerade episoder som knyter ihop Batman Begins med The Dark Knight.

Originaltitel Batman: Gotham Knight
Regissör Yasuhiro Aoki, Futoshi Higashide, Toshiyuki Kubooka, Hiroshi Morioka, Shoujirou Nishimi, Yuichiro Hayashi, Nam Jong-sik
Manus Josh Olson, Greg Rucka, Brian Azzarello, Alan Burnett, Jordan Goldberg, David S Goyer
Genre Action, Animerad, 2000-tal, Kriminalare, Science Fiction
Skådespelare Kevin Conroy (röst), Corey Burton (röst), Gary Dourdan (röst), David McCallum (röst), Alanna Ubach (röst), Jason Marsden (röst)

Metheuz
2014-08-17
En speltid på 1:10 är för lite för att hinna trycka in 6 separata historier av god kvalité. Nu blir det för hattigt och man får dras med bristfällig uppbyggnad innan avsnitten tar slut. En del episoder var riktigt fula också, i synnerhet animé-Batman. Bäst var avslutande delen med Deadshot.
DrJW
2013-05-12
De tre första berättelserna var rätt flawed, den första berättelsen var rätt identiskt med Batman TAS-episoden Legends of the Dark Knight. Plus så var Batman fult designat i dem. Men dem tre sista berättelserna var rätt bra och Batman var bättre designat i dem.
amam
2013-04-27
Ett par hyfsade berättelser men den har många brister. Svag trea.
booby
2013-03-04
Sex animerade episoder som inte riktigt hänger ihop, tröligt.
arruba
2012-07-28
urusel och så sjukt tråkig, älskar Batman som karaktär men detta var total slakt av en så fantastisk superhjälte!
Vitus
2012-03-07
bra tanke som jag tycker misslyckas. precis när man kommer in i en berättelse så är den slut och en helt ny börjar. man hinner inte bry sig. batman och anime går inte ihop heller.
Levitt
2010-10-28
Croc-episoden (Working through pain?) var den enda sevärda. Den var lätt en fyra. Resten var medelmåttor. Man får ju betygsätta helheten så det får väl bli en tvåa.
-Daulig-
2010-09-19
"Filmen" dog för mig när "Field Test" lade till en Bruce Wayne-bishounen. "Working Through Pain" samt "Deadshot" var pluspoängen dock.
Zeedox
2010-03-21
Underbart vacker sakuga i första delen, och en del kul karaktärsdesigner i de andra. De bygger verkligen upp Batman på ett riktigt mytologiskt vis. Skall sägas att första delens konsttil inte är för alla.
Kubrick
2010-03-03
Första delen var fruktansvärt äckligt ful, resten var jättebra.