2.9

Batman: The Killing Joke

Joker rymmer från Arkham Asylum och ger sig på familjen Gordon. Detta med syftet att bevisa allt alla människor har det inom sig att bli lika galna som han själv och att allt som krävs är en riktigt dålig dag...

Originaltitel Batman: The Killing Joke
Regissör Sam Liu
Manus Brian Azzarello
Genre Drama, Animerad, Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Kevin Conroy (röst), Ray Wise (röst), Mark Hamill (röst), Tara Strong (röst), John DiMaggio (röst), Robin Atkin Downes (röst), Kari Wahlgren (röst), Nolan North (röst), Fred Tatasciore (röst), Brian George (röst), Maury Sterling (röst)

Pipito
2020-05-03
A decent interpretation with a questionable introduction. Unfortunately, they fail to get the Joker’s ‘Killing Joke’ from the original! The Joker’s triumph in the graphic novel, is that he manages to prove that he and the Dark Knight are of the same kind in the end. He provokes genuine laughter from the toughest audience possible, even though the cruel joke is on them. Poetic injustice at its finest is overlooked.
Hanness
2019-03-03
Blir aldrig besviken på dessa, stark 3a.
LenWidleheyt
2018-02-04
Första halvan är stark fyra. Andra halvan, med Jokern i, en tvåa.
syltkatt
2017-11-26
Underlig.
Ghostface
2016-10-07
Hysteriska och färgstarka animationer som inte känns helt fel. Kul att se en ny tappning av jokern men samtidigt är detta något som inte lämnar något bestående intryck.
siggelund
2016-09-03
Det här är ju bra! Jokern får sin vackraste repliker någonsin och Hamill levererar med bravur.
DrJW
2016-08-21
Jag kan förstå att dem behövde fylla på lite extra scener eftersom serien med samma namn är egentligen ganska kort. För i serien så var de den och nån annan random historia om en störd man´s tankar? Har läst den delen så många gånger och jag fattar fortfarande inte. Så de första 25-28 minuterna så är de en helt annan story, ett tag så kändes de som en helt annan film, men dem foreshadowing lite i alla fall till Killing Joke. Åter, jag älskar verkligen Kevin Conroy och Mark Hamill som Batman och Joker, deras röster var född för dem rollerna och i den här så är dem lika fantastiska som alltid! Och om de här är nu den sista projektet som Hamill gör rösten till Joker, så var de en riktigt bra avslutning. Kanske inte de bästa för vissa andra, men ändå en bra avslutning. Så de första 25-28 minuterna är inte dumt, men filmen blir mer intressantare då den börjar vid Killing Joke storyn.
PeterTheW
2016-08-18
Mja. Rätt blekt och ofokuserat.
zallaxx
2016-08-12
Äntligen en lite annorlunda story kring jokern.
snowman01
2016-07-25
Även om de första 25+ min är helt nya så försöker man bygga en mer vuxen stämning, men det är först när Killing Joke storyn verkligen drar igång som filmen lyfter. Jag vet inte om jag gillar Batman och Batgirls relation som etableras i början av filmen, visst så känns den mer utförlig än i serien, men behövdes det verkligen? Iaf resten av filmen är suverän, fantastiskt, ett mästerverk! Så jädra obehaglig att titta på, fast på ett bra sätt som inte är för avskräckande att se. Conroy och Hamill är verkligen bästa rösterna för Batman och Joker. Tar man sig förbi början, och filmen börjar "på riktigt", så kommer man få avnjuta bland det bästa animerade DC har gjort hittills