3.3

Battle Angel

Cyborgen Gally hittas på en soptipp av cyberdoktorn Daisuke Ido, som reparerar och tar hand om henne. Gally har inget minne av sitt förflutna, men visar sig snart vara skicklig på att slåss. Hon börjar arbeta som prisjägare och träffar den unge Yugo, som drömmer om att flytta till den svävande staden Zalem

Originaltitel Gunnm
Regissör Hiroshi Fukutomi
Manus Akinori Endo
Genre Science Fiction, Kortfilm, Anime, 90-tal, Action
Skådespelare Mami Koyama (röst), Shigeru Chiba (röst), Miki Itô (röst), Shunsuke Kariya (röst), Kappei Yamaguchi (röst), Kôji Totani (röst), Kazuyuki Sogabe (röst)

DrJW
2019-02-22
Inser nu att live action versionen, Alita: Battle Angel, är baserad på denna anime och dem följde denna anime rätt bra. Vissa av scenerna är väldigt lika, dock så ändrades vissa delar i historien på live action-versionen. Denna anime är precis vad jag ville se i Alita: Battle Angel, den är 15-årsgräns, den har blod och lite naket, i jämförelse så är live action-filmen en jävla mes-version! Så är denna bättre än live action-filmen? Inte direkt, båda versionerna har sina för och nackdelar.
norenorama
2014-11-25
Inget slut..
Buchno
2012-10-28
Det här känns mer som en trailer för mangan.
HerrFågelsaft
2011-08-03
Serien är riktigt bra och är en av mina favoriter bland sf-världarna. Filmen fångar stämningen från serien, men slutar ganska kort in i berättelsen. Därför är det ingen komplett film, alltför många trådar är lösa i slutet. Ingen särskilt stark tvåa.
foppa99
2010-08-09
snyggt gjord o bra
sfrank
2010-08-03
Skön miljö som påminner om FF7s slum innan helvetet brakar löst. Vill se mer, gärna en serie
Bimpen
2010-06-11
Som dom flesta säger, för kort. Men annars var den bra.
2009-09-14
Riktigt bra men lite kort vilket gör att vissa saker faller lite platt. Och lite mer slagsmål hade inte varit fel. :)
nessnah
2008-10-02
Håller med de tidigare kommentarerna. Var alldeles för kort. Bra film men dom hade kanske kunnat gjort det till en lång film eller t.o.m en anime serie på kanske 24-26 avsnitt? fast det kanske krashar å går inte ihop med mangan. har ej läst den så jag vet ej. Men filmen var alldeles för kort, utan tveken. A damn shame :/
Gewehr
2007-12-14
Så otroligt synd att den är så kort! Hade verkligen kunnat bli något, men det känns som att den har stora glapp i storyn vilket sänker betyget.