2.2

World Invasion: Battle Los Angeles

I åratal har UFO-iakttagelser dokumenterats över hela världen ? Buenos Aires, Seoul, Frankrike, Tyskland, Kina. Men 2011 kommer det som en gång var iakttagelser bli en skrämmande verklighet när Jorden attackeras av okända trupper. När folk över hela jorden ser världens stora städer falla, blir Los Angeles mänsklighetens sista utpost att stå fast mot det anfall som ingen förväntade sig. Det blir upp till marinofficeren och hans nya pluton att dra en linje i sanden när de tar sig an en fiende olik allt de någonsin stött på sen tidigare.

Originaltitel Battle: Los Angeles
Alternativ titel Battle LA
Regissör Jonathan Liebesman
Manus Christopher Bertolini
Genre Action, Thriller, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Aaron Eckhart, Michelle Rodriguez, Bridget Moynahan, Taylor Handley, Michael Peña, Lucas Till, Ramon Rodriguez, Jim Parrack, Ne-Yo, Joey King, Susie Abromeit, Will Rothhaar

sodomiten
2020-06-20
Bättre än independence day.
HerrNenne
2020-05-29
Töntiga militärer som pratar sitt töntiga militär-prat. Vem tycker det är tufft? Det är nog det larvigaste jag vet.
gefy
2017-04-15
Helt ok film ändå, tyckte dock att den var jobbigt filmad. Blev yr i huvudet av allt det skakiga och zoomningar in och ut.
produr
2016-11-19
Enda anledningen att jag såg denna var för att då har jag sett Liebesmans alla filmer(vad nu det ska va bra för) . Jag har 20 minuter kvar som jag ser klart imorgon . Jag kommer förmodligen inte ändra mig ett dugg . Det är häpnadsväckande uselt . Känns som en rekryteringsfilm med alientema med propaganda som bakgrundssyfte . Det här är det sämsta film jag någonsin sett .
Mysharry
2016-05-03
Ibland måste man titta på sånt här skräp.
tvamvarg
2016-04-08
Det är ju lite fascinerande ändå att regi, dialog, logik kan vara exakt omvänt proportionerligt mot budget...
lekke
2016-04-04
Jisses vilken helt onödig film.
cosinusfi
2016-03-26
Trevlig söndagsfilm. Ökar betyg till stark trea.
wasteoftime
2016-03-23
Aaron Eckhart är som vanligt stabil, men i övrigt har filmen inte mycket att ge, och slutet var ju lite väl uppenbart oh ostigt nog för att räcka till en pizzeria med bra omsättning i säkert tre år. Även anknytningen till soldaterna kunde gjorts bättre, speciellt den till Eckharts karaktär. 0,5 på SH-skalan.
Murvel48
2016-03-20
Alla klyschor i boken, trist kameraarbete, opersonligt och oengagerande... Det kan aldrig bli mer än en tvåa.