2.3

Battleship

Battleship, ett episkt action-äventyr som utspelar sig till havs, i luften och på land medan vår planet slåss för sin överlevnad mot en överlägsen invasionsstyrka. Battleship är baserad på Hasbros klassiska spel.

Originaltitel Battleship
Regissör Peter Berg
Manus Erich Hoeber, Jon Hoeber
Genre Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction, Krig, 2010-tal
Skådespelare Taylor Kitsch, Alexander Skarsgård, Rihanna, Brooklyn Decker, Tadanobu Asano, Hamish Linklater, Liam Neeson, Peter MacNicol, John Tui, Jesse Plemons, Gregory D Gadson, Jerry Ferrara, Adam Godley, Rico McClinton, Joji Yoshida, Gary Grubbs, David Jensen

sodomiten
2023-12-20
Det står ju mellan betyg ett eller två. Fast en etta innebär att filmen är stentrist och det är inte denna film. Det är lite häftigt med båtarna ute på havet och pangandet hit och dit. Lite underhållning för stunden och actionscenerna är påkostade. Det är samma låt som spelas i slutet, som i slutet på Die hard 4.
V70
2018-10-19
Jag hade nog tyckt att den var skithäftig när jag var typ 8 år.
Grillo
2018-07-23
Riktigt tramsig och dum. Lite sentimentalitet mot slutet fick mig att överväga tvåan men jag sansade mig rätt fort.
fisk0
2018-07-23
Jag tycker ändå att den var rätt fascinerande. Premissen är ju helt absurd, men över lag var den ju ändå professionellt genomförd. Hade väldigt låga förväntningar men tycker jag fick underhållning över förväntan. Kanske något av 10-talets Final Countdown.
saturday_sun
2018-07-15
Bra actionscener räddar det sjunkande skeppet. Mycket patriotism, manschauvinism och sånt dravel. Kärlekshistorien är rent utsagt pinsam och de inledande scenerna är en fars.
HerrNenne
2018-07-13
Det här är givetvis inte bra någonstans, men håller sig på gränsen från att falla ner i osebar. Var rätt lättuggad. Ju mindre man bryr sig ju lättare är den att klara av.
TURGUT
2017-10-17
Hade verkligen låga förväntningar på denna film men den överträffade verkligen dem. Helt ok underhållning även om storyn är lite cheesy tunn. Inte Alexander Skarsgårds bästa roll.
Qhunden
2016-04-05
Effekterna är rätt häftiga, i övrigt är ju kommenterar överflödiga. Premium dynga.
AlbinWesley
2016-04-05
Jag ska erkänna att jag inte kollade så noga. Intresset försvann redan på förhand och jag hade bättre saker att syssla med. Vanligtvis brukar jag då inte sätta en etta, det känns orättvist när jag inte sett filmen ordentligt. Men i det här fallet kvittar det. Det är en fullkomligt gräslig film som inte säger någonting om någonting.

2015-04-08
Bara att kolla igen sovande_mannen:)