2.5

Battlestar Galactica: The Plan

En TV-film inspelad efter att serien avslutats. Här får vi se de 281 första dagarna efter koloniernas ödeläggnade, denna gång ur cylonernas perspektiv. Vad motiverade dem egentligen till att försöka utrota människorna?

Originaltitel The Plan
Alternativ titel Battlestar Galactica Movie
Regissör Edward James Olmos
Manus Jane Espenson
Genre Äventyr, Action, Drama, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Tricia Helfer, Edward James Olmos, Callum Keith Rennie, Grace Park, Dean Stockwell, Alex Ferris, Michael Hogan, Kate Vernon, Michael Trucco, Rekha Sharma, Aaron Douglas, Alisen Down, Matthew Bennett, Maya Washington, Colin Corrigan, Lymari Nadal

Tolkemolkemoli
2017-07-18
Älskade serien, minst 4/5, men det här är ett bottennapp alltså. Meningslös, nästan.
celec
2015-03-02
tyvärr mycket sämre än serien. tyckte specialeffekterna kändes sämre än i serien också.
2015-01-08
Jag älskade verkligen TV-serien Battlestar Galactica som visades åren 2004-09 och betraktar den som bland det bästa i TV-serieväg under 2000-talets första årtionde. Denna film avvaktade jag att se då jag inte kände den fylle något behov. Nu när jag sett den så ger den lite fler detaljer till TV-serien men som helhet klarar man sig utan den och har man inte sett TV-serien så blir den meningslös. En väldigt positiv sak gav denna film mig dock och det är att jag blivit sugen på att se om serien. 2+
kolmodin
2014-03-13
Att först ha sett serien är obligatoriskt, annars kommer du inte att förstå någonting alls. Denna film går igenom de första två säsongerna från Cylons perspektiv, alternativt ger en alternativ tolkning från Cylons perspektiv. Man får mycket mer detaljer här än bara från serien - något som helt ändrar vissa karaktärer. Klippningen är intensiv, och ofta sammanflätas många scener, det blir ganska snurrigt. Håller sämre kvalitet än TV-serien, tyvärr :(
MetalJukebox
2013-09-03
Kändes onödig och ointressant.
Krusty
2013-08-02
Helt obegriplig. Har inte sett serien, men undrar om det verkligen hade hjälpt.
tandersten
2013-08-01
Otroligt dålig. Olmos kan uppenbarligen inte regisera film.
M_pierzon
2013-05-17
Instämmer i en tidigare kommentar ang att logiken bryts och därför blir filmen bara mer som ett alternativt skeende, inte som ett förklarande. Här är Cylon modeller som i serien inte vet om sin natur som just maskiner fullt medvetna om detta! De är syniska och utstuderade, vilket bryter mot det som utgör det bästa med BSG, att den är en intelligent serie! Detta är inte en intelligent film!!!
Ima_Tree
2012-01-04
En mycket virrig "extrafilm" som näst intill aldrig engagerar och blir helt omöjlig att förstå om man inte sett serien. Ett riktigt bottennapp som knappt stillade någon sorts abstinens även för mig som gillade serien väldigt mycket.
Dirtey
2011-11-13
Mer av dem dåliga delarna från serien. Mycket sämre än serien och de övriga filmerna.