2.2

Baywatch

Mitch Buchannon och hans nyanställde, yngre kollega, den kaxige Matt Brody försöker tillsammans sätta dit ett kriminellt gäng som slagit klorna i kuststaden där de båda arbetar som livräddare på stranden.

Originaltitel Baywatch
Regissör Seth Gordon
Manus Damian Shannon, Mark Swift
Genre Drama, Komedi, Action, 2010-tal
Skådespelare Dwayne Johnson, Zac Efron, Priyanka Chopra, Alexandra Daddario, Kelly Rohrbach, Ilfenesh Hadera, Jon Bass, Yahya Abdul-Mateen II, Hannibal Buress, Rob Huebel, Amin Joseph, Jack Kesy, Oscar Nuñez, David Hasselhoff, Pamela Anderson, Clem Cheung

ulpe01
2019-08-01
Svaaag tvåa. Jag fnissade till ett par gånger, men det här är inte snyggt nog att motverka allt dumt. Med tanke på listan med skådisar får man betrakta det som en bedrift i sig.
StureStenhög
2019-03-30
Bättre än väntat ändå. Det är ju en konstig grej att väcka liv i det här. Serien var så mycket 90-tal att den knappast har något i ett annat årtionde att göra (det menar jag inte nödvändigtvis som något negativt), och risken fanns väl alltid att vår tid skulle göra något form av pk-statement av det här, men där hamnar man som tur är aldrig riktigt. Exakt var man faktiskt hamnar är dock en svårare fråga att svara på, men Efron och The Rock är iaf lite kul tillsammans, och även snuten. Det blir också en del metahumor som fungerar helt okej. Jon Bass karaktär hör dock snarare hemma i en American Pie-film, och allt med honom är fullkomligt bedrövligt. Storyn hade nog dessutom känts svag även för ett random avsnitt av tv-serien, frågan är också i slutändan om det kanske inte hade varit roligare att se ett sådant
2019-03-16
TV-serien Baywatch sändes under hela min tonårstid, så har jag väldigt varma känslor för den. Att pojkrummet var fyllt med planscher av Pamela Anderson är ett av bevisen. Att filmen inte skulle likna serien blev tydlig med filmens trailers. Trailers som jag gillade men då alla sågade filmen så hoppade jag över titten. När jag nu såg den kan jag uppskatta den låga och grova humor som vi får i början men sedan faller betyget hela tiden och 30min innan slutet skrek jag "varför tar du aldrig slut?"
HerrNenne
2019-02-16
Förstår inte för vems skull dom gör den avsiktligt dåligt. Men det här är närmast tortyr att se trots bra skådespelare.
2019-01-27
Så jäkla dålig...
S_Griffon
2018-12-25
Betydligt bättre än jag tänkte mig. Verkligen gjord med glimten i ögat :)
S_Griffon
2018-12-25
Tyckte om den :)
Eldritch
2018-11-27
Så bondigt att man försöker driva med hela konceptet bara för att man inte vågar göra baywatch som det var då.
Tatty
2018-11-22
Så rolig och bra! Älskar deras tokigheter i filmen! Alla är så bra i filmen! Och så är Dwayne Johnson och Zac Efron HOT i filmen!!
dafreakish
2018-10-22
Det här är en rutten film. Med kass story, gjord som ett avsnitt i serien, samt med skådespelarinsatser i låg klass (förutom Johnson och Efron). Men det är förbannat roligt och gjort med en klackspark. Ingenting är på allvar och allt är gjort med en gigantisk glimt i ögat. Därmed blir betyget ändå en tvåa trots att det mesta lämnar mer att önska.