Be Kind Rewind

Jerry jobbar på ett skrotupplag och försöker sabotera kraftstationen som han misstänker orsakar hans huvudvärk. Men olyckligtvis blir hans hjärna magnetiserad, vilket i sin tur leder till att alla filmer i hans väns videobutik blir förstörda. I ett försök att behålla butikens enda trogna och dementa kund börjar vännerna att återskapa alla dessa förstörda filmer.

Originaltitel Be Kind Rewind
Regissör Michel Gondry
Manus Michel Gondry
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Jack Black, Mos Def, Danny Glover, Mia Farrow, Melonie Diaz, Irv Gooch, Chandler Parker, Arjay Smith, Quinton Aaron, Gio Perez, Basia Rosas, Tomasz Soltys, Marcus Carl Franklin, Sigourney Weaver, PJ Byrne, Marceline Hugot, Kid Creole, Matt Walsh

Skapad 2019-11-10 av sethgecko
Mike (Mos Def) jobbar på en uråldrig videoaffär. Affären hyr bara ut gamla vhs:er och Mikes chef Elroy Fletcher (Danny Glover) är en åldrande man som borde gått i pension för länge sedan. Elr...   Läs mer »

andmoreagain
2020-11-14
Stor besvikelse ifrån Gondry!
Djason
2016-10-31
Har några riktigt festliga scener men under de ca 100 minuter långa filmen är de alldeles för få. Brukar ha svårt för Jack Black men här är han helt ok.
2016-10-29
Det här är bland det bästa Jack Black medverkat i! Bra story, bra skådespelare och skön humor!
RunRiot
2016-04-14
Gondry lyckas alltid få till sin speciella mysfaktor, men i övrigt hade filmen inte mycket att komma med. Storyn och skådespeleriet känns tunnt och innehållslöst och speciellt rolig är den inte heller.
Linan
2015-04-17
Fan va kass, varför såg jag om denna
2014-12-21
Efter att sett den helt suveräna trailern till denna film så var det bara ett måste att se filmen. Mina höga förväntningar lyckades dock inte infrias trots en riktigt underhållande mitt av filmen. Filmens första och sista 30 minuter fångar inte mig alls och drar ner betyget. Trailern var helt enkelt bättre än filmen.
Krantzylvania
2014-12-03
Betyget räcker bara till 90,5 av 1000
hestret
2014-11-19
Svårt att sätta ett betyg jag är bekväm med på den här. Den är ju lite halvkul och skön, men den är ju nästan lövtunn rent innehållsmässigt. Jag tycker mest det känns som bortslösat potential när man tar en så pass originell idé och intrig och langar in det i ett väldigt formulärt narrativ. Tycker heller inte scenerna när de gör filmerna är tillräckligt underhållande. Plus kommer för den goda stämningen, community-temat som jag är svag för rent generellt och samspelet mellan Black och Mos Def. Dock räcker det inte till mer än 39/100
Roswall
2014-08-30
Inte så mycket som komedi, men i kreativitet och skaparglädje a la Gondry! Fint med en film vars tema rör sig kring att släppa det gamla för det nya, kvarter som vhs. En fin film!
HencePence
2014-05-04
Har sina småroliga stunder, men jag känner aldrig riktigt för storyn. Lyfter inte.