3.4

Be with Me

Den verklighetsbaserade storyn om döva och blinda Theresa Chan korsas med tre överlappande historier: en gammal man som tar hand om sin fru, en chattande tonåring, samt en överviktig säkerhetsvakt olyckligt kär i en affärskvinna.

Originaltitel Be with Me
Regissör Eric Khoo
Manus Eric Khoo, Wong Kim-hoh
Genre 2000-tal, Drama, Romantik
Skådespelare Theresa Poh Lin Chan, Seet Keng Yew, Ezann Lee, Lynn Poh, Jason Tan

#54
2015-02-15
Vissa delar drar ner betyget.
väggar
2011-10-03
Historian om den blind-döva damen var hiskeligt tråkig men annars var den fin.
elzplz
2011-09-20
singapore <3
resegaranti
2010-05-19
Tyvärr en groteskt ojämn skapelse som pendlar friskt mellan intresseväckande udda situationer och rent banala händelser som till viss del är löjligt osannolika. Med andra ord som det brukar med fragmenterad film; vissa sekvenser och levnadsöden är ren vederkvickelse, medan andra utgör irriterande rumänska vampyrbett i nacken. En lugn och suggestiv stämning genom hela filmen. Dialogfantaster göre sig icke besvär!
HerrArne
2008-07-16
Filmpoesi och härlig eftertänksam musik.

2008-06-30
det hände för lite
Spöket
2007-10-31
Skulle vilja se den igen. När jag såg den för två år sedan blev jag helt förstörd i alla fall.
lucius
2007-04-20
Trots att jag verkligen gillade den här filmen håller jag nog med Milkmonkey om att dom fiktiva berättelserna borde fått mer plats. Men jag är iofs en sån där som byter kanal när en film inleds med texten "this movie is based on a true story".
yangbo
2007-03-01
som min tjej sa: det finns säkert de som uppskattar sånt här, men inte jag.
MilkMonkey
2007-01-31
även om Theresa var imponerande så gillade jag de andra berättelserna bättre (och tycker de fick för lite plats) . . . hur som helst, en annorlunda och mycket bra slice-of-life-film om udda singaporianska själar