2.1

Beacon 77

Två unga kvinnor åker till den enas handledares lägenhet. Väl där så upptäcker dom att handledaren inte är ensam utan det är en grupp som fösöker hacka sig in i en mystisk server. Snart så börjar övernaturliga saker att hända... Vad finns på den där servern egentligen?

Originaltitel Beacon 77
Alternativ titel Beacon77
Regissör Brad Watson
Manus Brad Watson, Debbie Moon
Genre 2000-tal, Thriller
Skådespelare Kelly Adams, Lucy Evans, Calita Rainford, Jonathan Rhodes, David Horton, Kevin Lehane, Philip Gawthorne

Robkiller
2017-11-22
Brittisk lågbudget sci-fi med en väldig massa pratande och usla skådespelare. Försökte väl ha någon form av handling, men lyckades inte nå vidare med det.
ledsenpirat
2010-08-12
Lågbudget ockult sci-fi, med tvångströja. Högtravande intrig som möjligen kunnat blomma ut med mer resurser. Mycket filosofiska resonemang kring de olika dimensionerna är denna films enda pluspoäng förutom Lucy Evans då. Scenografi och rekvisita är för enkla för att få mig att acceptera historien. Eftersom jag hatar datorer som låter som små kanariefåglar hela tiden (som är brukligt i alla filmer) blir denna film olidlig med alla dess digitala "printljud" ideligen. Några av skådespelarna är alltför klyschiga och rappa i käften för att kännas som riktiga personer. Rekommenderas endast för den existentiellt filosofiskt intresserade, inte för sitt underhållningsvärde, utan för teorierna den tar upp.