3.1

Björnar

En dokumentär som följer en björnfamilj under ett år i Alaskas vildmarker.

Originaltitel Bears
Regissör Alastair Fothergill, Keith Scholey
Genre 2010-tal, Dokumentär

Dutch
2015-12-08
Imponerande foto och att komma dessa mäktiga och vackra djuren så nära.
Caziopeia
2015-11-01
Fantastiskt foto! Synd att de förstör upplevelsen med att lägga på en helt onödig tramsig saga där de ger djuren mänskliga tankar och känslor. Naturen är fantastisk nog som den är, faktiskt mer fascinerande utan tramset. Synd också att lära barn sådant trams, det hade varit spännande nog med verkligheten.
AlbinWesley
2015-06-21
Det är ju så himla himla gosigt alltså, fantastiskt fin. Fotot är utsökt, minst sagt. Och jag tyckte mycket om berättarrösten också. Sockersött och kanske lite väl tillrättalagt för högre betyg, men åh så jag tyckte om den.
2014-10-21
Vill man ha Disneytouch på naturdokumentärs-upplevelsen så är filmerna från "Disneynature" perfekta. Här får vi följa mamma Björn och hennes ungar under deras första levnadsår. Fotot är fantastiskt och under eftertexterna får man ta del av hur nära de filmar dessa väldiga djur. Musiken är också perfekt. Det jag kan klaga på är att trots den korta speltiden på 77 min så känns det lite segt ibland. Skådespelaren John C. Reilly står för berättarrösten med blandning av allvar och humor. 4-
DrJW
2014-10-03
Kanske fel ord, men en mysig och fin dokumentär av Disney. John C. Reilly var en bra berättare, allvar men med en gnutta humor.
foppa99
2014-08-09
Är verkligen filmen intressant för en så ung publik som berättarrösten är anpassad för ? (Engelsk). Jag gillade den, fint foto xå.