3.4

Beast Cops

När triadbossen Fai blir tvungen att lämna stan, bryter total kaos ut mellan polisen och de andra gangstrarna. De lite omaka poliserna Chao och Mike blir tvungna att samarbeta för att kunna överleva, både på gatan och mot varandra...

Originaltitel Yeshou xingjing
Regissör Gordon Chan, Dante Lam
Manus Hing-Ka Chan, Gordon Chan
Genre Action, 90-tal
Skådespelare Michael Wong (I), Anthony Wong Chau-sang, Kathy Chow, Sam Lee, Roy Cheung, Patrick Tam, Stephanie Che

KyLLo
2014-02-18
Förvånande att den inte blivit klassificerad som komedi, för den känns inte seriös. Däremot är det högt tempo och ganska underhållande.
MilkMonkey
2009-09-27
skådespeleriet andades väldigt mycket svensk tv-kriminalare 我 不 喜 欢 跟 不 高 兴 的 女人 作 爱. hur krystat låter inte det på en skala? och snacka-till-kameran-scener var väl inte så lyckade heller
Jole
2009-03-18
Ah mayn I wuz juss chiefin on de kill mayn wen sum Tom Breihan lookin mafucka wit lenseless glasses snatched dat shit away REAL quick. I toll him if he ready to plex I dun alreddy put de clip in, but he juss started wildin out all spastic dancin an shit mayn! I wuz confused mayn so I wuz juss like fall back homie we smokin ova here.
boboliwsy
2007-07-14
Grym film! Tyvärr såg jag den engelskdubbad vilket förstörde en del (även om dubbningen inte var lika katastrofal som den ibland kan vara).
Fuze
2007-02-06
Helt otroligt überbra! Karaktärerna är några av de mest älskvärda skithögarna som någonsin gestalts på film, våldet känns ända in i ryggmärgen och den svarta humorn alltid helt och hållet klockren. Den nästan dokumentära stilen ger filmen en närvarokänsla och äkthet av sällan skådat slag. Har man det minsta intresse för asiatisk film eller hårdkokta snutrullar måste man helt enkelt se Beast Cops! Anthony Wongs rolltolkning tillhör bland det bästa jag någonsin sett.
Nervegas
2005-11-04
En av de bästa filmerna från Hong Kong under nittiotalet. Stark, brutal, rå, rolig. Min absolut högsta rekommendation. Oerhört starka insatser från hela teamet.
theMiRi
2005-10-20
Heja heja heja, så bra! Asien är bäst. Svart, brutal, otäck, kraftfull. Och som alla asiatiska filmer, vacker. Hurra.
jeppe__
2004-05-17
mycket bra film, kanske lite dryg men de får man tåla. HK action regerar.