2.3

Kungasonen

Fantasyfilm om en man som kan kommunicera med djur. Han förälskar sig i en slavflicka och försöker hämnas på en ond präst som dödat hans far.

Originaltitel The Beastmaster
Regissör Don Coscarelli
Manus Paul Pepperman, Don Coscarelli
Genre Action, Äventyr, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Marc Singer, Tanya Roberts, Rip Torn, John Amos, Josh Milrad, Rod Loomis, Ralph Strait, Ben Hammer, Billy Jayne

Robkiller
2011-06-09
Känns som en Conan - Barbaren "light"... fungerar rätt bra med att hjälten kan kontrollera djuren omkring sig och t.o.m. se genom deras ögon. Miljöerna och fotot är snygga, storyn påminner till stora delar om den första Conan och här finns problemet, Marc Singer är inte Arnold, inte ens en klen mini variant av Arnold och inte alls värst trovärdig som hjälten. Dock om man funderar lite; 1982, du vill göra Conan och letar efter skådespelare, men du kan inte välja Arnold, vem fan skulle du välja. Den coola killen från tv-serien "V" kanske inte låter som ett alltför dumt alternativ. Överlag en ok Conan-liknande film men inget speciellt.
Nathalena
2010-12-18
Fruktansvärd. Synd att man inte såg denna när man var yngre, annars hade det varit en rolig nostalgitripp skulle jag tro.
FabianBom
2010-07-21
kultis
Djason
2010-05-24
Kultfilm men som säkert skulle ha fått sämre betyg om jag som nu skulle se den på äldre dar.
foppa99
2010-02-12
jag älskade denna när jag va en liten bråkstake.. nu e jag äldre.. o filmen.. den e sämre.
MaraJade
2009-10-14
En film som i barndomen var underhållande men nu när man försöker se på den är den inte ens är nostalgiskt underhållande utan helt enkelt bara dålig.
federico033
2009-08-01
kultig 80tals fantasy, bättre än Yor men sämre än Conan fast jag gillar Marc Singer
S_Griffon
2008-09-07
Nja... Känns så gammal när man ser den idag.
Saturnine
2008-08-08
Förtjänar egentligen inte en 3:a rent filmiskt, men kult/b-faktorn är så hög.... =)
wolfheat
2008-04-30
Lite smålöjlig, lite konstig, lite B-aktig. Respekt...