2.5

Beautiful Creatures

Två kvinnor har en sak gemensamt. Deras våldsamma pojkvänner. Av misstag råkar de döda en av dem och sedan är karusellen igång.

Originaltitel Beautiful Creatures
Regissör Bill Eagles
Manus Simon Donald
Genre Komedi, Thriller, Kriminalare, Drama, 2000-tal
Skådespelare Rachel Weisz, Susan Lynch, Alex Norton, Iain Glen, Tom Mannion, Maurice Roëves, Pauline Lynch, Ellie Haddington, Ron Donachie, Robin Laing, Paul Higgins, Joel Strachan, Jake D'Arcy, Stewart Preston

2017-10-28
2016-09-24
Har förvisso inte sett den på flera år men minns den som väldigt bra.
Howler19
2014-09-03
En knasig men samtidigt festlig film som spelar på stämning och gör det bra.
StureStenhög
2008-02-05
Föga originell thriller som dock fungerar bra som en stunds förströelse. Man lyckas trots allt undvika genrens värsta klyschor och de olika aktörerna är lagomt många och hyfsat välskrivna. Gillar också att man inte låter handlingen gå till överdrift, det händer alltför ofta i sådana här filmer
J.Nyman
2007-08-21
Tråkigt regisserad med ett dött manus och en handling som står och stampar istället för att springa iväg som en travhäst som den borde. Trots detta vinner filmen på bra skådespeleri, en lagom dos torr engelsk humor & ett lysande slut. Lyckas även undvika stereotypa karaktärer och förutsägbarhet vilket alltid uppskattas i film dessa dagar. Något tam och tråkig men klart speciell och sevärd film! svag 3a

2007-01-08
Beautiful Creatures är en medioker film som försöker sig på att blanda de två kategorierna thriller och komedi men misslyckas tydligt. Skådespeleriet är bra, men handlingen saknar helt nytänkande. Det finns alltför många sådana här filmer som inte ger tittaren något utöver det vanliga.
Filmguru
2006-11-27
Skön feel good-film med lesbiska undertoner ;)
c0ma
2005-07-26
Slutet är ju fullkomligt lysande.
Zipper
2004-06-18
Jag blev på rätt gott humör av den, så svag fyra. Kanske sänks när jag har tänkt igenom den lite.
Stevie
2004-06-11
Är inte bättre än Snatch men är samma sorts av film. Helt ok som bakfyllefilm.