2.5

Beautiful Creatures

Ethan Wate drömmer mardrömmar om en flicka som han aldrig har träffat. När Lena Duchannes flyttar till hans lilla stad Gatlin dras Ethan oförklarligt till henne. Han beslutar sig för att ta reda på varför det finns ett band dem emellan, även om det innebär att avslöja en hemlighet som kan förändra allt.

Baserad på romanen Beautiful Creatures av Kami Garcia och Margaret Stohl från år 2009.

Originaltitel Beautiful Creatures
Regissör Richard LaGravenese
Manus Richard LaGravenese
Genre Drama, Fantasy, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Alden Ehrenreich, Alice Englert, Jeremy Irons, Viola Davis, Emmy Rossum, Thomas Mann, Emma Thompson, Eileen Atkins, Margo Martindale, Zoey Deutch, Tiffany Boone, Rachel Brosnahan, Kyle Gallner, Pruitt Taylor Vince, Robin Skye, Randy Redd, Leslie Castay

finkan
2020-02-01
Gillade denna
2018-04-05
Jag gillar ju verkligen konceptet generellt med ungdomlig kärlek och övernaturliga inslag. Men jag gillar inte så mycket tjat om profetior och ödet och förutom Irons och Thompson finns det inte mycket här som är bra. Ganska svag tvåa.
fabbe86
2017-09-15
Kemin mellan Alden Ehrenreich och Alice Englert gör att jag stundtals charmas av detta. Plus att Emma Thompson är kul som kärlekslös mor. Annars, meh.
92axha10
2017-03-14
Inte ett stort fan av de här teen-romance filmerna. Den här hade några gulliga ögonblick men gaska kassa specialeffekter och rörigt manus.
Tatty
2017-01-25
Lite annorlunda häxfilm men var faktisk okej än vad jag förväntat mig. Men ändå känns den lite mjukt. Hade gärna varit lite mer spännande.
2016-12-28
Överraskande bra film faktiskt. Definitivt en av de bättre filmerna som gjorts på senare år.
Adoniram
2016-03-02
Den här borde jag inte gilla. Den här borde jag verkligen inte gilla, men Gud hjälpe mig, den får en trea i alla fall. Det måtte finnas en gnista från min sedan länge flydda tonårstid kvar nånstans långt inne i hjärtat.
Almgren
2016-01-02
Bisarra karaktärer som inte övertygar på något plan.
myslas
2015-08-30
Oväntat bra måste jag säga. De kunde dragit ner lite på hångelscenerna men filmen är snyggt gjord och har en hel del humor. Står ut lite från mängden filmer baserade på YA-böcker. Ser gärna en fortsättning på serien och blir lite sugen på att läsa böckerna.
WillyV
2015-05-08
En viss grad av charm och karisma, i berättandet och från flera av aktörerna, räddar den från ettan. Den var ändå milt underhållande, mitt i all töntighet och "Twillight möter häxor och trollkarlar, med en central Romeo- och Julia-romans som fokuspunkt".