3.3

Beautiful Girls

Willie Conway är en pianist i New York som befinner sig vid ett vägskäl i livet. Han återvänder till sin hemstad i Massachusetts för att fundera på saker och ting och spendera tid med sina barndomsvänner, som står inför sina egna livsbeslut.

Originaltitel Beautiful Girls
Regissör Ted Demme
Manus Scott Rosenberg
Genre Komedi, Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Timothy Hutton, Matt Dillon, Noah Emmerich, Michael Rapaport, Max Perlich, Natalie Portman, Uma Thurman, Mira Sorvino, Lauren Holly, Annabeth Gish, Martha Plimpton, Anne Bobby, Rosie O'Donnell, Pruitt Taylor Vince, Richard Bright, David Arquette

2017-10-29
karlmats
2017-09-25
En ganska charmig 90-tals romcom som drar lite mer åt det seriösa hållet med temat om verklighet kontra illusion och det mentala arbetet att växa upp mentalt. Timothy Hutton är en sympatisk huvudrollsinnehavare även om hans dragning till 13-åriga Natalie Portman är lite åt det oortodoxa hållet stundtals. Portman är extremt lillgammal här så gillar man inte sånt så ska man nog vara förberedd på det. Matt Dillon är också ganska mycket av en dolme och visst är det lite grabb-centrerat. Trots allt detta är det charmigt, och dialogen känns ganska välskriven och det räcker för att pallra sig över kanten till det gula finrummet.
supermancover
2017-05-06
Tyckte att det var en extremt tråkig film? Förstår inte riktigt var alla ser charmen i denna. En KNAPP tvåa. Den hänger på Portmans axlar.
AlbinWesley
2015-12-09
Superfint drama, som aldrig riktigt når några riktiga toppar. Bra nivå dock, bra film.
AddeColciago
2014-12-20
Manusförfattaren ska ha skrivit den här inspirerad av att det är mer action i vanliga människors liv än exempelvis Con Air, som han själv precis skrivit. En bra poäng och säkerligen sann, men den hade blivit bättre om han också hade skrivit om vanliga människor. Det här sentimentala och pekorals tjafset innehåller inte mycket som påminner om vanliga människor.
2014-11-15
Kanske världens skönaste film när det kommer till genren drama. En charmig historia i en amerikansk småstad. Bra dialog, skön musik, Uma Thurman i högform som ouppnåbar skönhet och en ung söt Natalie Portman som levererar klockrena kommentarer, kompletteras av bl. a. Matt Dillon, Timothy Hutton, Mira Sorvino och Michael Rapaport.
ZOeGa666
2014-04-14
Dialogen och liknelsen om Christopher Robin och Nalle Puh är enbart i sig värd en femma! En pärla!
Robkiller
2013-11-16
Helt meningslöst drama om livet i småstaden.... många välkända skådespelare, men det händer ju inget av värde alls... suck.
Korben_Dallas
2013-10-07
Jo, helt ok nöja-sig-med-va-man-har-drama. Ibland zonar man ut. Alla scener med Portman är Killer, önskade att Timothy`s karaktär hade gjort nåt ”förbjudet” med henne. Men detta är ju en USA produktion så ajabaja. Lite tragiskt de där med åldersskillnader och dess lagar.
Schnog
2013-09-22
Timothy Hutton är för gammal för den rollen, störde mig på hans slitna pushing 40-utseende.