3.3

Beautiful Girls

Willie Conway är en pianist i New York som befinner sig vid ett vägskäl i livet. Han återvänder till sin hemstad i Massachusetts för att fundera på saker och ting och spendera tid med sina barndomsvänner, som står inför sina egna livsbeslut.

Originaltitel Beautiful Girls
Regissör Ted Demme
Manus Scott Rosenberg
Genre Drama, Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Timothy Hutton, Matt Dillon, Noah Emmerich, Michael Rapaport, Max Perlich, Natalie Portman, Uma Thurman, Mira Sorvino, Lauren Holly, Annabeth Gish, Martha Plimpton, Anne Bobby, Rosie O'Donnell, Pruitt Taylor Vince, Richard Bright, David Arquette

Catwalker
2013-04-27
bättre än förväntat. härliga skådisar. lite vemod, lite komik, lite sorg, lite tvivel osv. superbt soundtrack, helt i min smak.
sawa
2013-02-12
Ganska intetsägande.
JoePesci
2013-02-04
Reflektion angående kärleksproblem. Val som måste göras inför det framtida och långa livet. Enbart nästan dialoger som är intressanta. Mysig miljö. Stark 3a.
Kebaa
2012-12-27
Ganska spretig film med många halvdouchiga karlar och en douchig kvinna. Meen ganska bra ändå, man fastnade för dem. Förmedlade väl den känslan av hopplöshet och tveksamhet som uppstår vid vägskälena av ens liv. Också trevligt med en film som inte får det att verka som att kärleken är allt osv.
micha
2012-12-20
oväntat bra. reflekterande och varm
2012-11-28
Fin småstadskänsla och flera kända namn. Manuset känns dock bara ljummet.
BadCharlotte
2012-09-20
En väldigt mysig film som aldrig blev tråkig. Även om ingenting var direkt genialt så lyckades den ändå beröra. En stark fyra.

2012-05-07
Virrigt omkringsnurrande film utan fokus. En del förträfflig dialog, men inget oförglömligt.
Nattsilver
2012-03-29
Känns så långt ifrån tillgjord som man kan komma, och den äktheten berör och imponerar mig.
Totenkopf
2012-03-20
Väldigt charmig och rolig komedi som jag måste se om någon dag.