2.6

Beck - Sista dagen

En insats mot en fortkörare slutar med en skottlossning där en trafikpolis skjuts till döds. Spåren efter förövaren är till en början svagt men efter ett tag så kan bilen identifieras via en övervakningskamera. När polisen slår till mot bilägaren hittas även han ihjälskjuten och jakten på en mördare med förmodat fler offer för ögonen tar sin början.

Originaltitel Beck - Sista dagen
Alternativ titel Beck 34 - Sista dagen
Regissör Jörgen Bergmark
Manus Antonia Pyk
Genre 2010-tal, Kriminalare, Mysterium, Thriller
Skådespelare Peter Haber, Kristofer Hivju, Måns Nathanaelson, Ingvar Hirdwall, Rebecka Hemse, Anna Asp, Elmira Arikan, Anu Sinisalo, Åsa Karlin, Tommy Wättring, Simon J Berger, Lo Kauppi, Niklas Engdahl, Ardalan Esmaili, Jessica Liedberg

Murvel48
2018-12-27
Å hur gick det för Karin, dah?
Olof_Gronlund
2018-07-16
Lite tråkigt att man inte får leva i spänningen längre. Känns ganska ologiskt och fjantigt hur det utspelar sig och att det ska ta så lång tid för polisen, utan att avslöja för mycket. Nja, väldigt tunn, och denna story har redan setts i 700 filmer tidigare. Brist på finurlighet i denna tyvärr, känns som att filmerna på slutet bara ska produceras utan att lägga någon värdighet i dem.
Tenchi
2018-04-14
En standard-Beck... igen. Kommer dim här filmerna någonsin komma med nått nytt? Nått överraskande? En twist kanske? Nähä. Inte det. Bäst i filmen var scenen mellan Oscar och den äldre damen. Några scener var riktigt pinsamma, andra onödig utfyllnad och några fick till och med svensk polis att verka ovanligt inkompetent. Jaja, nu ska jag se nästa från Beckfabriken (den lär inte utmärka sig den heller).
sodomiten
2017-12-16
Dom gamla beck filmerna var bättre. Det här är bara trött och uddlöst.
Zebulonm
2017-12-04
Ingen sv de bättre men helt okey.
mammene
2017-11-24
Inte den starkaste Beckfilmen tycker jag, kändes lite tom och standardiserad och hur ska Beck nu stå ut med grannen?
Rele
2017-11-19
En Beck film med misslyckad regi. Jag ger en tvåa.
Nalleman
2017-11-19
Nja lite seg och tråkig som så många andra i serien.
2017-04-30
Den sista filmen av den femte omgången av beck-filmer har också den bästa handlingen. Denna gången bjuds det faktiskt på spänning och nerv samtidigt som det var väldigt länge sedan vi såg en sådan bra skurk, Simon J. Berger är en riktigt bra skådis, i en Beck-film. Jag gillar också att karaktären Beck här återigen får lite kraft och får fokuset på sig medan nye karaktären Steiner backar upp lika bra som Gunvald gjorde förr i tiden. Jag gillade detta. 3+
supermancover
2017-01-12