2.7

Beck - Spår i mörker

Ett antal grymma mord begås på oskyldiga resenärer i Stockholms tunnelbana. Kaos är på väg att bryta ut i huvudstaden och kommissarie Martin Beck åläggs att omedelbart försöka lösa dessa mardrömsliknande brott. Problmet är att ingen har en aning om varför, av vem eller ens hur morden begås.

Originaltitel Beck - Spår i mörker
Alternativ titel Beck 8 - Spår i mörker
Regissör Morten Arnfred
Manus Rolf Börjlind
Genre Mysterium, Thriller, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Peter Haber, Mikael Persbrandt, Michael Nyqvist, Stina Rautelin, Björn Granath, Ulf Eklund, Ingvar Hirdwall, Rebecka Hemse, Per Morberg, Fredrik Ultvedt, Cecilia Häll, Lasse Lindroth

Murvel48
2018-12-04
Nja, lite väl krystad story och lite för mycket överspel.

2016-11-29
Dårlig manus men underholdene.
2016-10-22
Det här är en av de bästa filmerna i Beck-serien! Lite överdriven är den ju men i övrigt är den väldigt spännande och underhållande.
MantisToboggan
2016-06-27
Världens sämsta film.
Count_Duckula
2015-01-29
"Det är lättare att hitta en pingisboll i universum."
RadioSaga
2015-01-28
Tycker denna är spännande, och helt otippat att det skall vara en Beck-film. Riktigt, riktigt sevärd!
2014-11-10
Jag är inte mycket för Beck-serien med Haber och Persbrandt i huvudrollerna. Detta är dock en av få filmer som jag har sett och även om inte själva idén är helt fel så är manus och utförandet inget som passar mig. Sedan hjälper det ju inte att jag har lite extra svårt för Persbrandt som skådespelare.
OffTheGround
2014-02-19
Omtitt. Hur kunde jag tycka att det här var den bästa Beck-filmen? Mord i tunnelbanan är en bra idé, men förutom det är det inte mycket som är bra här.
silvertrain
2013-09-12
Den absolut bästa beck-filmen som någonsin gjords! Riktigt bra, intressant, skrämmande och otäck! Lite annorlunda också. Det här är inte bara den bästa beck-filmen som gjords, det är även en av de bästa svenska filmerna som gjords! Nästan skräck ibland! Klockren fyra!
MissManic
2013-07-14
Bästa Beckfilme!! Jag såg denna hos en vän i sthlm och skulle ta tuben hem mitt i natten och självklart så stannar tåget i en tunnel, då var man inte så kaxig :p