2.5

Beck - Den förlorade sonen

Ett käkben hittas i mitt ute i skogen. När resten av kroppen hittas visar det sig att den alldeles nyligen är flyttad och tillhör Viktor Eklund, försvunnen sedan fem år. Martin Beck höll i utredningen om försvinnandet, men Alex tycker att den är ovanligt tunn och inte lik Martins vanliga arbete. Men Martin är väldigt förtegen och ovillig att prata om fallet. Det är mycket som inte stämmer.

Originaltitel Beck - Den förlorade sonen
Alternativ titel Beck 42 - Den förlorade sonen
Regissör Lisa Ohlin
Manus Stefan Thunberg
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2020-talet
Skådespelare Peter Haber, Jennie Silfverhjelm, Martin Wallström, Måns Nathanaelson, Anna Asp, Elmira Arikan, Jonas Karlsson, Åsa Karlin, Ingvar Hirdwall, Rebecka Hemse, Tommy Wättring, Kristofer Hivju, Camilla Larsson, Eva Dahlman, Carina Lidbom, Jonas Bane, Amed Bozan, Vilde Moberg, Fredrik Hedberg Eddahri, Erik Enge, Martin Hedlund, Louie Marti, Kalled Mustonen, Max Nilén

2021-07-11
Hoppsan! Jag trodde att Samarra bara var en positiv dödsryckning efter de koncepturvattnade mellanmjölksfilmerna efter det att Persbrandt petades. Men Den förlorade sonen känns verkligen som ett fall framåt. Jaja, vi pratar så klart bara om Beck-filmer, men det vore ju kul om underhållningsvärdet återgick till Gunvald-nivå. Denna den fyrtioandra i serien håller jag som den bästa sedan just "Gunvald". Dessutom lite kul att se Sunes mamma som alkholiserad bracka. (8/15)
Christofer
2021-05-08
Vi har en uppåtgående trend igen, trevligt! Förra filmen var alltså inte bara en lyckträff. Där ser man.
Hanness
2021-04-02
De nya Beck-filmerna är inte bra, men bättre än den förra. En stark 2a.
Djason
2021-03-16
Seg historia i vanlig ordning. Hoppas att de fyra nya som tydligen ska komma kan ha lite action iaf och en historia som är lite svårare att klura ut.
Murvel48
2021-02-09
Den bästa i den här serien - men det räcker ändå bara till en svag tvåa.
2021-02-08
Vad är det för visits att kolla på filmen när man räknar ut hela filmen under de första sekunderna. Att Beck inte längre är kommissarie, utan någon mellanhand är ju bara löjligt. Jag tror helt enkelt att de håller på avveckla Beck så dessa filmer kan leva vidare...
Zebulonm
2021-02-07
Den är ok. Men vem som var mördaren förstod man snabbt.
Qus
2021-02-07
Helt OK tycker jag ändå den var. Fast för mig lite väl förutsägbart vem som var mördaren. Men bättre än senaste filmerna.
Nalleman
2021-02-06
Inte så tokigt ändå och oerhört mycket bättre föregångaren (Döden i Samarra) som var fullständigt usel.
Filmen2009
2021-02-06
Ambitionerna fanns där men det lyfter inte riktigt ändå. Bättre dock än föregångaren.