2.5

Beck - Den gråtande polisen

Polisen får massiv kritik efter att en 14-årig pojke skjutits till döds. Snart får Alex och Martin ett nytt skakande fall när en buss, som bland annat stannar vid Polishögskolan, blir utsatt för ett brutalt attentat. Martins barnbarn Vilhelm, som nu går på Polishögskolan, upptäcker något som kan bli avgörande för utredningen.

Originaltitel Beck 46: Den gråtande polisen
Alternativ titel Beck - Den gråtande polisen (46), Beck - The Crying Cop
Regissör Lisa Ohlin
Manus Fredrik Agetoft
Genre Thriller, 2020-talet
Skådespelare Peter Haber, Ingvar Hirdwall, Jennie Silfverhjelm, Martin Wallström, Anna Asp, Måns Nathanaelson, Jonas Karlsson, Elmira Arikan, Valter Skarsgård, Jakob Eklund, Joakim Sällquist, Elina du Rietz

Christofer
2022-05-27
2022-05-04: Riktigt habilt avsnitt, spännande hela vägen i mål. 3+
Zebulonm
2022-04-17
Stabil rulle.
Nalleman
2022-03-28
Jag är ledsen men hur mycket jag än anstränger mig kan jag inte tycka detta är särskilt bra. Är det inte dags att sätta punkt för Beck nu? Det går inte att mjölka ur mer ut konceptet nu.
2022-03-24
Mycket bättre än den förra film och denna hade hög underhållning, men tyvärr för förutsägbar på alla plan. Att se Jakob Englund som "gangster" när han själv spela Johan Falk i hur många filmer som helst kändes så fel, men filmen var som sagt underhållande. Trots det kanske dags att lägga ner nu...
Djason
2022-03-20
Tycker det är en värdig avslutning efter att de två senaste filmerna har varit rätt platta.
Robodan
2022-03-19
Det fanns potential. Manuset har något, men tyvärr faller det platt. Det blir för lite känsla. De flesta av karaktärerna agerar tämligen irrationellt och lågmält. Dessutom har man för många personer i gruppen numera.
2022-03-19
Seg och tråkig film. Svag 2:a.