2.8

Beck - Den svaga länken

Det är sen natt i en öde park. En ung kvinna hittas brutalt våldtagen och mördad. De som upptäcker den sargade kroppen är flickans föräldrar. En man dyker plötsligt upp på brottsplatsen. Har han något med mordet att göra? Och vem är personen i luva som han påstår sig ha sett i parken? Beck och hans kollegor får börja lägga ett pussel av ledtrådar för att få en klarare bild. Men varför finns det så få ledtrådar? Och kan det finnas någon koppling till andra liknande fall?

Originaltitel Beck - Den svaga länken
Alternativ titel Beck 22 - Den svaga länken
Regissör Harald Hamrell
Manus Cecilia Börjlind, Rolf Börjlind
Genre Kriminalare, Mysterium, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Peter Haber, Mikael Persbrandt, Stina Rautelin, Marie Göranzon, Ing-Marie Carlsson, Måns Nathanaelson, Peter Hüttner, Ingvar Hirdwall, Johan Ehn, Tomas Norström, Claes Hartelius, Omid Khansari, Rebecka Hemse, Anki Larsson, Nadine Kirschon

Murvel48
2018-12-19
En ovanligt bra Beck-film - även om den känns lite orealistisk.
2017-09-25
En av de bättre
2016-11-13
Finns både bättre och sämre Beck-filmer. Svag 4:a.
RadioSaga
2015-01-28
Den står ut från majoriteten utav Beck filmerna, och bör ses. Den är mörk, tar upp vad som sker dagligen runt om i världen och är känslomässigt rätt så laddad. Tycker definitivt att de som ännu inte har - skall se denna!
dudson
2013-03-22
Rätt lågmäld beck film men med en otäck historia..pöken får ta och åka med riktiga taxi bolag offtare! så inte sånnt här inträffar.
Hogman
2012-11-26
nästan en trea, men köper inte upplösningen som känns osannolik
socorro
2012-11-26
Det säger kanske inte så mycket att detta är en av de bättre Beck-filmer jag har sett då de flesta är av karaktären "löpande-band deckare". Men... "Den svaga länken" överraskar verkligen, en mörk otäck historia med en högst annorlunda story.
emilstjernholm
2012-11-25
Lågmäld Beckfilm som helt klart duger. Dåligt castade skurkar dock.
RockSnack
2012-09-20
Bra Beckfilm. Den är lite annorlunda jämfört med de flesta andra filmerna, framförallt i upplösningen, vilket jag tyckte lyfte hela filmen från att vara en i mängden till den av de mer minnesvärda filmerna i serien.
Xenox
2012-07-13
En hyfsad story, ganska bra Beckfilm.