2.7

Beck - Det tysta skriket

Två flickor blir överkörda av ett pendeltåg en mörk höstnatt. Blev de mördade eller hade de själva valt att möta döden tillsammans? När Martin Beck och hans kolleger börjar utreda den obehagliga händelsen möter man det som tillhör vardagen för många unga kvinnor i Sverige idag - för att bli bekräftad måste man tåla hög press, våld och hot, något som leder till instabilitet och självförakt.

Originaltitel Beck - Det tysta skriket
Alternativ titel Beck 23 - Det tysta skriket
Regissör Harald Hamrell
Manus Cecilia Börjlind, Rolf Börjlind
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Peter Haber, Mikael Persbrandt, Stina Rautelin, Marie Göranzon, Ing-Marie Carlsson, Måns Nathanaelson, Peter Hüttner, Ingvar Hirdwall, Rebecka Hemse, Jonatan Blode, Zinat Pirzadeh, Mylaine Hedreul, Jimmy Lindström, Anastasios Soulis, Hassan Brijany, Neil Bourguiba, Nanna Blondell, Axel Zuber, Maria Langhammer, Karin Bogaeus, Max Vobora, Nour El-Refai, Ivan M Petersson, Linda Källgren

Xenox
2012-07-13
Oväntat slut som sticker ut, jämfört med övriga beckfilmer.
ami86
2011-06-11
Rätt så jobbig, men ändå bra film. Kunde ha varit lite mer dramatisk kanske och som många Beck-filmer är den lite frustrerande att se pga de sega, motvilliga vittnena.
Djason
2010-12-06
Inget nytt direkt, men Mylaine Hedreul är bra i sin roll. Kan nog bli en framtida storskådis.

2010-12-05
Började kolla nu när den gick på TV ikväll men insåg att jag har sett den förr nån gång och jag minns den som hyfsad...svag 3a
Jeessi
2010-12-05
Riktigt bra och spännande! Man blir aldrig besviken på en Beckfilm!
annihilat0r
2010-11-30
Martin har tyvärr tandvärk vilket förstör en hel del.. och Martins känslor för relationen mellan Gunvald och Inger sätts på hårda prov - det är filmens stora plus i skrivande stund. Även fast "Beck - Det tysta skriket" spelar en viktig roll i serien så klarar den tyvärr inte godkänt till slut - dock har Gunvald några sköna stunder! Tyvärr sämre än t ex "Goldfinger" (G).
FabianBom
2010-10-25
sorgsen film
jimmyringo
2010-10-09
Inget nytt under solen, men ändå helt ok.
ShittyChicken
2010-09-26
En av de bättre Beck-filmerna.
Bullen32
2010-09-07
Näst bäst a filmen gunnvald är bäst