2.4

Beck - Djävulens advokat

En restaurangägare blir kallblodigt mördad. I närheten finns ett antal vittnen som ser mordet och mördarens flykt, men ingen vill medverka. Beckgruppen ställs inför en minst sagt svårlöst utredning.

Originaltitel Beck - Djävulens advokat
Alternativ titel Beck 38 - Djävulens advokat
Regissör Jörgen Bergmark
Manus Johan Bogaeus
Genre 2010-tal, Kriminalare, Mysterium, Thriller
Skådespelare Kristofer Hivju, Jennie Silfverhjelm, Peter Haber, Måns Nathanaelson, Anna Asp, Elmira Arikan, Roland Møller, Joel Spira, Jonas Karlsson, Ingvar Hirdwall, Kristofer Kamiyasu, Emma Broomé, Oskar Thunberg, Pia Tjelta, Davood Tafvizian, Zeljko Santrac

dudson
2019-02-17
Klart sevärd då spec tack till den osympatiske advokaten & den ubeer vidrige skurken. Annars faller den lite kort.
mammene
2019-01-07
Det här var rätt bra, både privata och utredningsbestyr en blandning som fungerar. Väldigt dryg bov denna gång slog till och med grannen.
Murvel48
2018-12-31
Det fjärde bottennappet av fyra möjliga i den senaste omgången. När vittnet inte visade sin teckning på mördaren tappade storyn all form av trovärdighet och kvalitet. Nu måste det väl ändå vara slut på serien. Beck är ju helt bortkopplad från utredningarna och sitter bara och vänder papper.
Djason
2018-12-21
Bästa i den senaste serien. Säger ju inte så mycket egentligen då de andra 3 har varit riktigt tråkiga.
Nalleman
2018-12-17
Bra är det inte men det får duga som en stunds tidsfördriv.
Hanness
2018-07-13
Dessa nya Beck är verkligen inte bra.
emilstjernholm
2018-04-29
Den ganska gangstern spelar över och känns inte trovärdig. Känns lite som en såpa. Jonas Karlsson borde spela en större roll, perfekt i rollen som sliskig chef.
Qus
2018-04-27
Inte så bra men tycker ändå den är lite bättre än några av dom senaste
Christofer
2018-04-15
Bättre än förra filmen och faktiskt inte så mossig som väntat. Har ju inga större förväntningar numera.
Masjävel
2018-04-14
Hoppas man aldrig blir en puckad dansk ganster som går runt och mördar folk mitt på ljusan dag när man känner för det och hoppas man inte blir upptäckt.