2.1

Beck - Döden i Samarra

En av kandidaterna till Nobels fredspris blir brutalt knivmördad i centrala Stockholm, efter att precis ha lagt fram bevis om krigsbrott. Beck-gruppen misstänker att det rör sig om ett politiskt mord, men utredningen kompliceras av att Alex har en nära relation med ett huvudvittne. Dessutom pressas de av Klas Fredén att lösa fallet innan SÄPO tar över.

Originaltitel Beck - Döden i Samarra
Alternativ titel Beck 41 - Döden i Samarra
Regissör Lisa Ohlin
Manus Fredrik Agetoft
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2020-talet
Skådespelare Peter Haber, Jennie Silfverhjelm, Martin Wallström, Måns Nathanaelson, Anna Asp, Elmira Arikan, Jonas Karlsson, Åsa Karlin, Ingvar Hirdwall, Rebecka Hemse, Tommy Wättring, Simon Mezher, Olle Sarri, Isa Aouifia, Camilla Larsson, Eva Dahlman, Noha Mousbah, Saeed Hooshidar, Annica Liljeblad, Rojan Telo, Ann-Sofie Nurmi, Sandra Redlaff, Pezhman Seifkhani, Fredrik Gunnarsson, Basim Sabah Albasim, Jannike Grut, Pontus Olgrim, Saeid Sharifian

Nalleman
2021-01-05
Usch vilken seg smörja! Ofta lika tråkigt när man skall blanda in rollfigurer från arabvärlden.
Zebulonm
2021-01-04
Så illa är det inte. Ingen av de bättre Beck men ändå rätt okey.
Eldritch
2021-01-03
Höjdpunkter: Olle Sarris överspel, Jonas karlssons helskäggsförsök, slagsmålet på däckverkstaden. Stark etta
Murvel48
2021-01-02
Vilket otroligt bottennapp! Ett gäng skyltdockor hade gjort en mer levande skådespelarinsats. Dialogen var ju som om dom läste på skyltar utan föregående repetition. En väldigt segt skildrad story dessutom.
Filmen2009
2021-01-01
Jaså, buskispolisen är tillbaka igen... Vips och så var vi återigen fast och klampar i samma ”dussinkriminalar-träsk”, jämfört med föregående film som faktiskt höll någon form av kvalitet.