2.6

Beck - Enslingen

En asiatisk kvinna hittas mördad i vattnet i Stockholms Skärgård. Tecken på hennes kropp tyder på att hon varit prostituerad. Men vem var hon och var kom hon ifrån? Frågorna hopar sig för Beck. I kölvattnet av en rad ouppklarade inbrott i skärgården hittas samtidigt den pensionerade och enslige öbon Erik Johannesson nedstucken på sin lilla gård.

Originaltitel Beck - Enslingen
Alternativ titel Beck 12 - Enslingen
Regissör Kjell Sundvall
Manus Rolf Börjlind, Cecilia Börjlind
Genre Kriminalare, Mysterium, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Peter Haber, Cecilia Nilsson, Mikael Persbrandt, Ingvar Hirdwall, Rebecka Hemse, Malin Birgersson, Marie Göranzon, Hanns Zischler, Mårten Klingberg, Jimmy Endeley, Carl Kjellgren, Magnus Eriksson, Peter Hüttner, Maria Kim, Lars-Erik Friberg

2016-11-13
Ganska spännande och underhållande. Helt klart en av de bättre Beck-filmerna.
Djason
2016-10-16
Svag Beckfilm, blev aldrig riktigt intresserad. Själva dialogen känns ibland krystad.
Astrojacob
2016-02-20
Bara grannen höjer till svag Fyra; Kloning med en stänkare?
RadioSaga
2015-01-28
Ärligt skrivet, en utav de bättre filmerna. Helt klart!
fridenpaden
2014-07-27
En av de bättre hittills i serien. Kanske inte så intressant mordhistoria men välpacerad och bra samspel mellan karaktärerna. Däremot väldigt konstigt att DVD-utgåvorna med filmerna från 2001 och framåt inte har svensk textning. Det har funkat på tidigare filmerna men här pratar de både thai och engelska med viktigt innehåll för handlingen. Dumt att man måste till exempel ändra textning till danska eller norska för att kunna hänga med.
silvertrain
2013-09-21
En helt ok Beck-film. Tycker att denna är riktigt hemsk. Känner mig illa till mods vid vissa känsliga scener. Förutom Pojken i glaskulan så.är det här nog den hemskaste Beck-film som gjort. Blir en trea.
RockSnack
2012-09-13
Den här filmen höll mig intresserad hela tiden och jag tyckte att den var bra. Inte jättebra, men helt okej. Tyckte dessutom att spänningarna mellan Gunvald och Alice var en bra idé, framför allt i den här filmen. Mycket klichéer, ja; Förutsägbar, ja. Men Beckfilmerna brukar vara sega som attan och i den här så hände det i alla fall saker hela tiden. Det räcker faktiskt för mig om storyn är okej. Hanns Zichlers svenska dubbing når botten under en viss scen som utspelar sig i en bar vilket fick mig att skratta rakt ut!
Xenox
2012-07-12
Svag trea. Den håller inte samma kvalité som de övriga filmerna.
boewer
2012-04-26
"ta ett vaniljhjärta" Den sämsta Beckfilmen.
ShittyChicken
2011-10-19
Jag kräver inte mycket av en Beckfilm och i 9/10 av fallen får den klart godkänt (3). Men den här gången var jag helt enkelt inte riktigt nöjd. Filmen kändes på något sätt som någonting att fylla en lucka med - utan att riktigt bry sig om med vad.