2.3

Beck - Gunvald

Jakob, en undersökande journalist, hittas död i sin lägenhet. Han har blivit misshandlad till döds, och man påträffar fingeravtryck från en tidigare straffad indrivare i lägenheten. Jakobs kollega Anna berättar att Jakob höll på att skriva en bok om en kriminell samt att han tidigare mottagit hot både på grund av sitt judiska påbrå samt av högerextremister för sitt politiska ställningstagande.

Originaltitel Beck - Gunvald
Alternativ titel Beck 31 - Gunvald
Regissör Mårten Klingberg
Manus Mikael Syrén
Genre Kriminalare, Mysterium, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Peter Haber, Mikael Persbrandt, Ingvar Hirdwall, Rebecka Hemse, Måns Nathanaelson, Anna Asp, Elmira Arikan, Jonas Karlsson, Åsa Karlin, Anu Sinisalo, Tommy Wättring, Sofia Zouagui, Peter Franzén, Erik Bolin, Lisette Pagler, Stefan Gödicke, Per Graffman
Filmnummer 119967

Murvel48
2018-12-26
Var det verkligen nödvändigt?
Nalleman
2017-11-30
Lite lagom PK....
mammene
2017-11-12
Ovanligt bra tycker jag, om än lite sorgligt. Bra för att arbetet kändes naturligt mellan kollegorna och lite privata instick. Det är klart att det kan bli tomt av en viss anledning, vi får se.
2017-09-25
Sluta göra Beck nu
2017-09-12
Jävla löjlig film, precis som när man skrev uppsats i skolan. Plötsligt visste man inte vad man skulle göra av sina överflödiga karaktärer då tog man livet av dem, enkel. Billigt sätt att plocka bort Gunvald på. Hade varit bättre om han skulle sluta, eller flytta? För min del hade varit lite mer seriös avslut. Dessutom jävligt dålig insats av Mikael Persbrandt som mest ser ut: "Hjälp ta mig här ifrån!"
SandraCandy
2016-12-09
Asså nej </3
Fiskjävel
2016-11-26
Tycker detta var en av de bättre Beckfilmerna, både skådespelar- och hantverksmässigt. Dock är det svårt att sätta ett högre betyg när man sett liknande innehåll 30 gånger innan. 2+.
Nalland
2016-11-14
Det här gjorde ont att se. Inte det faktum att filmseriens klarast lysande stjärna i Gunvald (Persbrandt) föll ner utan mer hur låg passionen var överlag. Dålig intensitet, ointressant huvudhandling, tafatta dialoger och utebliven spänning. Visserligen var detta den första jag såg av de senaste filmerna men trots det känns det från start att dessa kunde ha varit ogjorda.
2016-10-22
Totalt värdelös! En riktig kalkonfilm! Jag har inte sett någon av Beck-filmerna som gjorts efter denna och jag har ingen större lust att göra det heller!
UFO_lars
2016-03-27