2.8

Beck - I Guds namn

En paparazzifotograf blir brutalt mördad i Stockholm. Hans lägenhet är genomsökt och dator och fotoutrustning är borta. Beck söker ett motiv. Hade fotografen tagit integritetskränkande bilder? Ville någon hämnas? Man hittar två pennor och ett tomt block som tillhörde fotografen. En av pennorna visar sig innehålla ett USB-minne fullt av foton. Becks chef Oberg reagerar plötsligt starkt på en speciell bild som hon gömmer undan utan att någon märker det. Vad är det Oberg egentligen vet om personerna på bilden? Och varför säger hon ingenting till Beck?

Originaltitel Beck - I Guds namn
Alternativ titel Beck 24 - I Guds namn
Regissör Kjell Sundvall
Manus Cecilia Börjlind, Rolf Börjlind
Genre Kriminalare, Mysterium, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Peter Haber, Mikael Persbrandt, Stina Rautelin, Marie Göranzon, Ing-Marie Carlsson, Måns Nathanaelson, Peter Hüttner, Ingvar Hirdwall, Christian Magdu, Thomas Oredsson, Johan Ehn, Joel Lundgren, Stig Engström, Elisabeth Carlsson, Embla Hjulström

Murvel48
2018-12-22
En otroligt långsökt story! Sen undrar man ju var bevisen fanns för att sätta dit någon för mordet på Oberg? Blev inte fallet löst?
2017-09-25
Bra

2017-09-11
Om det någon gång kunde göras en svensk film där man inte matar publiken med en fullständigt inkorrekt bild av oss kristna så skulle jag bli glad. Den här filmen visar bara hur infantila vissa individer kan vara.
2016-10-22
En av de bättre Beck-filmerna som gjorts och konstigt nog är den faktiskt inte särskilt förutsägbar.
RadioSaga
2015-01-28
Det kändes väldigt konstigt efter denna film, med hur de valde att ändra Beck. Men, ändringar behövs dock när jag åter såg denna igår och jämförde med de två nya som har kommit ut så insåg jag hur mycket jag vill ha Oberg tillbaka.
Taandborste
2015-01-17
Gillar inte riktigt hur storyn utvecklade sig.
Asmorod
2013-11-24
Antagligen den sämsta filmen jag någonsin sett.
silvertrain
2013-09-20
En rätt bra Beck-film. Sorgligt med Oberg. Får en trea av mig.
socorro
2012-12-10
Mitt stora problem med filmer som handlar om olika former av religiösa sekter är att jag har så svårt att relatera till det själv och därmed för jag också stora problem med trovärdigheten. Det är ändå ett ovanligt bra försök inte minst för att det är en Beckfilm med en del högst oväntade händelser. Trean är inte långt borta.
ch1
2012-12-10
En väldigt bra story som faktiskt borde gått på bio innan den släpptes på Dvd Chefen Margareta och Beck hamnar i ett väldigt hemskt öde där ingen kan ta sig ut utan att vara beredd på att mörda En vidrig grupp av så kallade människor har beslutat att mörda hederligt folk vilket Becks grupp måsta sätta spärr för Vi får ju även se Gunvalds mer känsliga sidor och skådespelet i denna film är faktiskt bättre än i dom andra Beckavsnitten