2.5

Beck - I stormens öga

Gunvald Larsson träffar en kvinna som han inte sett på tio år och dras snabbt in i hennes dolda förflutna. En grupp miljöaktivister som utger sig för att vara fridfulla planerar en terroristattack.

Originaltitel Beck - I stormens öga
Alternativ titel Beck 25 - I stormens öga
Regissör Harald Hamrell
Manus Rolf Börjlind, Cecilia Börjlind
Genre Mysterium, Thriller, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Peter Haber, Mikael Persbrandt, Ingvar Hirdwall, Måns Nathanaelson, Ann-Sofie Rase, Sven Ahlström, Leila Haji, Christoffer Héden, Daniel Götschenhielm, Kirsti Eline Torhaug, Stephen Rappaport, Erik Johansson (II)

dudson
2020-03-30
Trött Beckis på sparlåga samt ultra fånig handling/. Är mest Gunvald i fokus/ Haber är mest undangömd som den gamle stofil han blivit/ 1+
jonbo
2019-04-17
Omtitt resulterar i en sänkning till två. Taffligare än vad jag minns.
Murvel48
2018-12-23
Det här var verkligen inte bra! Dialogerna, biljakten, alla märkliga och ologiska beslut... En av de sämsta så här långt.
mahasarakam
2017-12-18
Beckfilmerna håller en bra medelnivå - mycket tack vare Persbrandt och Haber.
2017-09-25
Bra
2016-11-13
Filmen är underhållande och duger i brist på annat men det är väl också allt. Svag 3:a.
RadioSaga
2015-01-28
Positivt överraskad, inte som den kända Beckandan, utan denna leverade ett nyare koncept.
fridenpaden
2014-08-05
Som Arnold ungefär: "It's just a flesh wound"!
Rele
2014-05-01
En film som, med flera bra skådespelare, med god marginal skulle klara en stark trea. Mitt betyg blir en tvåa.
AlaRegularis
2014-02-20
En av de bättre Beck från säsong 3 & 4 , som tyvärr dras ned av det usla skådespeleriet. Med ordentliga skådespelare i rollerna så hade betyget blivit högre. Nu är det bara kärnduon Haber/Persbrandt som gör bra ifrån sig.