2.3

Beck - Invasionen

Kroppen efter en begravd person hittas och trots idoga försök går personen inte att identifiera. När sedan ytterligare en person mördas tar utredningen fart och spåren leder till en islamistisk terrorcell.

Originaltitel Beck - Invasionen
Alternativ titel Beck 29 - Invasionen
Regissör Stephan Apelgren
Manus Daniel Karlsson
Genre 2010-tal, Kriminalare, Mysterium, Thriller
Skådespelare Peter Haber, Mikael Persbrandt, Jonas Karlsson, Måns Nathanaelson, Ingvar Hirdwall, Rebecka Hemse, Anna Asp, Elmira Arikan, Åsa Karlin, Anu Sinisalo, Sofia Zouagui, Alexej Manvelov, Simon Norrthon, Olle Sarri, Nina Filimoshkina, Jacob Nordenson

Murvel48
2018-12-25
Nö fan, jag kan inte med det här snåriga och fragmentariska sättet att berätta en story. För många namn, för många moment, för många detaljer och en massa lösa trådar i ett för snabbt tempio. Det är svårt att fatta hur allt hänger ihop.
sodomiten
2018-07-09
Beckfilmerna var länge ett feministiskt projekt där handlingen gick ut på mäns brott mot kvinnor. Och om en kvinna var skurken hade någon blivit våldtagen, så det var en mans fel ändå. Den här filmen är däremot bara långtråkig.
Nalleman
2018-07-07
Återigen dags för lite PK-propaganda. Beck blir bara sämre och sämre. Se något annat!
2017-09-25
Dålig
StureStenhög
2017-07-08
En ganska svag Beck-rulle, sämre än de två tidigare denna säsong. Det blir tyvärr som vanligt när sådana här filmer ska försöka vara samtidsrelevanta, lite för ängsligt och lite för ansträngt, och alla sidokaraktärer är stereotyper rakt igenom. Som tur är dock lägstanivån för Beck-filmerna förhållandevis hög, och det kan man tacka det väl inarbetade persongalleriet för. Så i vanlig ordning erbjuder den iaf hyfsad underhållning
mammene
2017-07-04
Behållningen är mycket gruppens samarbete som flyter på och de olika personligheterna, handling och upplösning går hand i hand. Men var de gör städ researchen och i vilket århundrade funderar jag över.
2017-04-15
Inledningsvis finns det en intressant historia tack vare att man har valt ett väldigt aktuellt ämne men på något sätt lyckas de dra ner filmen under godkänt-linjen. Ibland blir det t.o.m. tråkigt att titta på.
foppa99
2016-10-24
Synnerligen trist
2016-10-22
Ganska okej Beck-film. Den är inte jättebra men inte jättedålig heller. Den är underhållande och duger i brist på annat men det är väl också allt. Svag 3:a.
Christofer
2016-01-24
Blekt och fantasilöst. Ingenting man kommer minnas om ett halvår ens.